... dina symboler här ...

Röjde hos Lennart

I torsdags var jag och Rosa hemma hos Lennart och hjälpte honom att klippa både buskar och häcken. Det är alltid lite roligare när man är fler som hjälps åt – jobbet går dubbelt så snabbt och blir nästan som ett litet träningspass ute i friska luften.

Rosa hade nästan hunnit glömma bort vår kärringonsdag, men vi fick i alla fall vår dos av prat, skratt och samarbete ändå. Det är så fint när vardagen fylls av de där små tillfällena där man kan lita på varandra och hjälpas åt.

Efteråt kom hon även förbi och hjälpte mig att plocka åkerfräken. Perfekt tajming! Tänk vad mycket enklare och roligare sysslorna blir när man gör dem tillsammans.

Det är just sådana dagar jag uppskattar mest – enkla, jordnära, och fyllda med både nytta och gemenskap. 🌸

Beskärning

Beskär träd
Kärringonsdag och jag var hos Rosa och hjälpte henne att beskära ett stort, gammalt träd som stod på hennes tomt. Det var lite läbbigt att stå på stegen, högt upp i luften, och bara förlita sig på att grenarna skulle hålla mig när jag klippte. Jag kände en lätt nervositet men det gick bra och jag hoppas verkligen inte vi beskar fel så att trädet tog stryk. Dessutom har jag hört att rätt beskärning kan göra underverk för trädets hälsa och tillväxt, så jag hoppas att vi gjorde det ordentligt.

Hos Rosa

Röjer
Kärring onsdag hos Rosa och det blev röj i trädgården. Rosa beskar ett träd medan jag rensade och plockade bort grenar.

Rosas hus
Jag älskar Rosas hus det är lagom storlek på det och mysig tomt. Hon har gjort enorm mycket på huset under årens lopp och god investering.

Rosa

Hos Patric

Patrics sovrum

patric behövde hjälp med att piffa upp sitt sovrum och han hade gett Rosa en bild hur han ville ha det. Så vi åkte och handlade vad vi behövde och körde igång.

Hos Patric

Det blev så fint och lite mognare stil. Det är så roligt när våra sönerna börjar intressera sig för hur de vill ha och kommer med ideer.

Målar loftet

Målar loftet

Skall jag vara ärlig så hade jag glömt av kärringonsdagen, Rosa var i Grekland förra veckan så då blev det inget. Veckorna går så fort och jag har mest varit koncentrerad på att eleverna skall ha sommarlov så jag kan planera storstädningen av hallarna. Sen var det en hiskelig värme och jag kände mig lite seg.

Målar loftet

Men så glad att vi började måla så man får ny energi att göra golv och sätta upp pavilongen. Vi får måla en bit i taget så kommer det bli kanon. Man vill ju gärna njuta så mycket som möjligt i det fina vädret och inte bara renovera och jobba. Det kommer bli super fint när det är färdigt och vi kommer att använda loftet mer praktiskt och inte bara förvara massa jox där.

Målar loftet