... dina symboler här ...

Tapetsering

1

Det var egentligen min kärringonsdag men Rosa hade lovat att tapetsers hos Patric så det fick bli det idag. Skall väl erkänna att jag inte gjorde så mycket mer än kletade på lite klister och gick sedan över till att fråga ut Patric om vr- grejen.

2

Patric satte på ett spel men jag blev snabbt väldigt illamående så det får jag testa någon annan gång igen. När jag var i Amsterdam så gick jag runt i en vr-trädgård och det gick bra. Kanske bara var lite för trött idag,  annars tycker jag det ser så häftigt ut och skulle gärna vilja ha något eget spel.  Jag hade väldigt roligt idag men som sagt! Det var Rosa som fick jobba  🙂

3

När jag kom hem så stod Gubben och Tobbe med motorn till grinden. Det hade lossat en liten kabel så de försökte löda fast den igen. Pilligt värre men till sist så var allt på plats och grinden fungerar kanon igen. Underbart för det har varit lite bökigt att hoppa i och ur bilen i ett med två glada hundar som kommer farandes i raket fart. Nu är de väl mer intresserade att hälsa än att springa ut.

Hos Elvy

Så då var jag och hjälpte Elvy flytta runt och tömma bokhyllan! Hon upplever att grejerna kryper in på henne!? Kan kanske vara så att Elvy inte skall gå på så många loppisar 🙂 Nu kommer vi beställa ett bord och sälja av en del av våra grejer, så får jag väl kolla så Elvy inte går runt och handlar in mer bra att ha grejor! Vi tog bort mellanskivorna och en sektion på bokhyllan så det skulle bli lite ljusare tills hon har målat om den.

Sedan ville hon ha fuskmetall på grillen så att hon nu kan fylla den med värmeljus som både ger värme och höjer mysfaktorn? Undrar vad hon och Jimmy skall hitta på? Såg att hon hade doft olja och massa annat konstigt som inte lämpar sig att nämna i bloggen.

Sivan

Här är vandalen Sivan som trodde att kattungen var hennes alldeles egna gosedjur! Nu var kattungen bra tolerant men Sivan åkte på bra med däng efter att ha försökt fluffa upp henne lite väl mycket. Det såg väl värre ut än vad det var. Söta var de att titta på och Sivan var en riktigt go valp som snällt tuggade på sitt ben när hon väl släppt katten.

Sivan

Tapeter

River tapet

kärringtorsdag och vi tänkte hjälpa Rosa riva tapeter. Nu är det som det brukar tapeterna satt stenhårt fast på vissa ställen och på en del så ramlade de ner av sig självt. Rosa vill ha målade väggar, medan jag tyckte att det vore smidigare att tapetsera.  Åtminstone i vardagsrummet där tapeten var som bökigast. Till sist fick vi bara ge oss, jag skulle ut med Shakira och fodra och började bli bra seg i skallen.

Men det kändes absolut inte bra att lämna Rosa själv med detta. Trodde vi skulle hinna riva det meta idag.

Grenar till förb……

Har inte hunnit blogga så mycket, håller fortfarande på att rätta till mina artiklar på hemsidan. Hade fixat ett renare tema som i still med MN och Tobias som hela tiden tyckt att jag haft massa skräp på hemsidan som musik, e-kort och det ena med det andra tyckte att sida var nu var okey. Problemet är bara att jag trivdes inte med det, jag vill ha skräp på min sida med mycket jox, det är bara jag liksom! Gillar man det inte så är det bara att surfa vidare. Vi skall inte gå in på vad han tyckte om min sida nu!! Jag är nöjd i alla fall  🙂

Ringde Elvy helt hysteriskt och undrade om vi kunde lägga kärring onsdagarna på lördag ett tag. Det ser bedrövligt ut efter stormen och jag fick inte röjt upp ordentligt efter stormarna vi haft innan. Så det blev att Elvy kom knallandes idag och skulle hjälpa till. Hmm hon pratade mesta del i telefonen och när hon inte gjorde det så for hon runt och gjorde annat. Hmm! Ja bilderna talar nog för sig själva.  Sen plockade hon helt hysteriskt in alla frysta majrovor och annat hon kunde hitta. Fast det är klart , bättre sent än aldrig. Jag tänker testa att göra majrove gratäng om en lite stund.

När vi gick där och pratade så passade Shakira på att posera och Elvy undrade hur mycket kort jag egentligen har på henne, det syns så tydligt att hon vet hur hon skall visa upp sig eller rättare sagt hur hon vill visa upp sig. Tar man fram kameran till Elvys hundar så får man bara med deras nosar. Mina djur är så vana att jag alltid har kameran i högsta hugg att de har blivit vana att inte rusa fram. Ja Bellman måste ju kolla först så det inte är något ätbart, sen går det bra.

Vi fick plockat bort det värsta så det ser lite fräschare ut så får jag ta lite då och då, blev lite full i skratt när jag tittade på Elvy. Det är väl bara att inse att åren börja ta ut sin rätt. Kom att tänka på när vi satt i ett köksskåp för ca 30 år sedan, bra i gasen och vi skulle minsann  aldrig bli skröpliga utan hålla oss viga och alerta till sista andetaget. Nu bar man en gren i taget och höll sig i slyt så fort det lutade lite neråt så man inte skulle dratta på ändan. Men jag är nöjd, det blev jättefint och de stora träden får gubben ta.

Rensat hos Rosa

I dag skulle vi rensa utanför Rosas staket, så Rosa bjöd på stärkande tunnbröd med köttfärs och sallad. Mums vad gott det var! Det gick väldigt fort att rensa, men så varmt det var. Jag trodde det skulle ta längre tid så jag hade långbyxor på mig, absolut ingen höjdare. Sedan var deras häcksax en sådan där med långt skaft som blir svintung att hålla efter ett tag. Jag var på väg att tjonga till ett ex. antal cyklister när jag svingade runt den. Rosa tyckte det var bäst att ge mig sopborsten som inte var så farlig! Hmm!!

Det blev riktigt fint när vi var klara. Vi avslutade med en kopp kaffe på Rosas nya uteplats och givetvis hade jag glömt att ta ner den fejkade ostkakan som jag bakade idag. Till och med Tobias som är så skeptisk tyckte den var god, han trodde det var en äkta ostkaka. Ingen större idé att tala om först att den var bakad på squash, då hade han aldrig smakat.