... dina symboler här ...

Men vilken snygg blomma!

I dag på kärring onsdagen var Tosa på plats men Elvy skulle i väg på möte. Vi skulle rensa Elvys del av landet som hade vuxit lite väl tätt. Rosa stod länge och fingrade på ett par gula blommor och ropade till mig att de måste ju ändå vara kvar! Jag blev så himla ställd, är det någon som kan blommor så är det ju Rosa!! Nu stod hon och vårdade öm världens snabbväxande ogräs.

Det var snabbt avklarat med rensningen så vi satt och pratade om scraping och fotoböcker. Jag blev klar med min bok igår och såg att jag hade 50 bilder till att ta ut gratis. Tänkte då passa på att scanna in alla gamla bilder till syrrans och mitt minnes album.

Rensat i värmen

Elvys min var ju bara för härlig när hon kom upp och kollade sitt trädgårdsland. Hade ändå förvarnat henne om alt ogräs. Tyvärr finns det inga genvägar utan det är till att bita ihop och börja rensa. Elvys yngsta dotter ( ni vet tur tjejen ) följde med upp och vad jag trodde ett par extra renshänder! Nix!! Hon tvärslocknade i min hängmatta. Har aldrig varit med om att någon somnat så snabbt! Ja gubben framför tv:n möjligtvis.

Det blev i alla fall färdigrensat och jag skall strax gå ut och vattna. Mina jätte jordgubbar har börjat blomma och jag hoppas verkligen att den hinner blir klar innan sommaren är över. En tredjedel av plantorna klarade sig inte, så Bakker kommer jag inte att beställa ifrån någon mera gång. Ni får ha en trevlig midsommar och var rädda om er.

Elvy var lite väl optimistisk!

Ojoj! Elvy kom upp och skulle gräva klart landet, när hon lade världens pizza! Shakira såg helt chockad ut och tittade på mig som ” Vilket sätt ” Strongt att Elvy försökte trotsa migränen med att gräva! Det blev tabletter och direkt till soffan för hennes del. Jag passade på att göra inlägget om kameran medan Elvy vilade. Det blev att Elvy fick åka hem medan jag grävde vidare, hon gör ett nytt försök att komma upp i morgon. Hon ville ha den lilla trädgårdslandet istället?! Undrans om det kan bero på att det är färdiggrävt? Ärligt talat så tycker jag det är ganska rogivande att gräva och snart har vi grävt klart för i år.

Elvy möblerar om

Kärring onsdag och Elvy ville flytta sin bokhylla från ena väggen till den andra. Som hon hade det nu så kunde hon inte se sitt mysiga akvarium från soffan, och blick fånget när man kom in i rummet blev bara en stor soffa. Elvy hade fixat till exotisk fruktsallad som var väldigt god, så det blev att vi började med den så vi skulle få ordentligt med kraft att flytta alla möbler. Jag tog dubbelportion eftersom jag skulle ha det tyngsta jobbet ( dirigera runt )

Rummet blev så mycket större när vi var färdiga. Rosa fixade ljud till Elvys dator och jag passade på att rensa rent den när vi ändå var där. Det var en trevlig kväll då vi hann med riktigt mycket, fast det kändes väl lite dumt att inte hinna hjälpa till med att flytta tillbaka alla prylar till bokhyllan. Elvy hade förvarat allt på sängen och jösses vad man egentligen samlar på sig!

Plockat undan

Härligt! Vi fick plockat undan riktigt bra och kom dessutom på nya idéer som man kan göra med det stora cement röret. Få se om jag klarar av att vänta till våren!? Börjar komma en bit på listan och det känns härligt. Jag har beslutat att ta en paus från kärring onsdagarna då det känns lite fel att det bara är jag som har massvis av jobb.

Hoppar på när jag betat av min lista, just nu känner jag bara att det ger mer stress med onsdagarna än att det är roligt.