... dina symboler här ...

Stenkörning

Min kärringonsdag och jag fixade klart krukan till graven. Helst skulle jag vilja ha lite sådana krukor här hemma med, men just nu är det så mycket bråte kvar på utsidan så det får bli när vi är klara. Har haft en period med migrän och lagt mig väldigt tidigt så det känns som dagarna bara flyger iväg. Hoppas verkligen svackan vänder snart, för det börjar bli lite tungt.

Hann att vila innan Elvy och Rosa dök upp och Elvy tog Beethoven och följde med Monica på ridtur medan jag och Rosa körde sten. Vi fick kört bort över halva högen så det känns bra.Jag hade velat få iväg bräderna men gubben skall titta på ett kök till Micael på fredag och då är det dumt att fylla lastbilen i fall han köper det. Nedervåningen har verkligen gått framåt med stormsteg.

Vilken lyx!

Biltvätt idag och Rosa kom och hjälpte till att även tvätta min bil medan jag och Monica var ute med hästarna. Fick ordning på min pad och tycker Bellman rör sig betydligt bättre, vi passade även på att rida bettlöst och det gick riktigt bra. Det var nog två år sedan sist och Bellman har börjat fatta vitsen med att man skall lita på varandra. Beethoven ligger på lite väl mycket med Monica så vi skall ta och byta häst nästa gång. Jag skall erkänna att jag oftast sitter på Bellman, visserligen var det år sedan jag blev skiträdd men det känns så himla tryggt att Bellman känner av när jag blir osäker, även om han är den hästen som varit en riktig drummel och viss mån riktigt jobbig. Så börjar ålder, att man jobbat mycket på marken och att jag litar på honom och tillåter honom att göra mera saker, börjat ge rejäl utdelning, så idag tyckte jag han var riktigt rolig när han spattade iväg.

Himla lyx att komma hem till en nytvättad bil. Tusen Tack Elvy och Rosa

Ogräsrensning hos Rosa

Det blev kärring onsdag hos Rosa trots att växthuset var tömt på gurkor och poolen platt som en pannkaka. Det skulle rensas ogräs i gruset, jag vet inte om jag bara inbillade mig men jag tyckte allt Rosa drev på lite väl hårt idag. Hon fyllde en liten vattenskål med ogräs medan jag fyllde en hel säck!! Så fort jag skulle säga något fick jag en blick som som bokstavligen skrek ut ” hade en pool!  Mängder av gurkor!  Vems vandrande pinne! ” tyckte det var bäst att hålla god min och kämpa på.

Ps Hade jätte trevligt och Rosa bjud på fiskbullar i dillsås och lite senare på äppelpaj.

Kärring onsdag- Dammen

Vi kom hem lite sent från Åkraberg och Elvy hade redan kommit. Gullig som hon är satte hon på kaffe, så det var klart när vi kom med andan i halsen. Vi hade köpt ordentligt med skydds duk och väl tilltagen damm duk. Han som hjälpte oss med damm duken tycker att dammen kommer bli lite väl låg, men vi skall inte ha fiskar och jag vill absolut inte ha en damm som är skit djup. Blir den för låg har vi nu möjlighet att höja den så länge vi inte klipper i duken. Jag tror det kommer bli bra så fort man får växter runt.

Här är en liten snutt på trams i damm

En trappa bidde det

Ojoj! I dag blev vi klara sent på våran kärring onsdag.  Rosa ville cementera en trappa ner från grusgången till gräset. Jaha? tänkte jag och Elvy och började fundera på hur vi skulle fixa detta. Ingen av oss hade cementerat mera än varsitt rabarberblad som sprack. Men det var bara att börja gräva och hoppas på att det skulle fixa sig.

Efter ett himla tjafsande hit och dit så fick vi till sist till en trappa och om man får skryta lite tycker jag vi gjorde ett riktigt bra jobb. Den blev jämn och fin så det skall bli skoj att testa om den duger att gå i. Vi får väl hålla tummarna att den inte spricker som rabarberbladet. Men nu är det sängen som väntar. Jag är mega trött.