... dina symboler här ...

Skall jag bli så f…

Hos Elvy

Tog en sväng och hjälpte Elvy med hennes dator. Den jobbade segt och hakade upp sig när hon kollade bilder på fb! Jag startade chromen och visade henne hur mycket snabbare den var. När jag ändå var där prackade jag på henne  Rockmelten  🙂  Det är ju chromen in lindad med fb. Den är ju så smidig och visade hur enkelt den översäter sidor till svenska.

Dag-Otto

Det är Maine Cone i Dag-Otto så han är en gigantisk katt, sedan skadar det väl inte om han går ner et par kilon! Han är en riktig fetknopp. Men när vi tittade på kort när han var lite så är Amor en liten kopia. Amor är nog klart den stökigaste katten jag haft. Pust! Vad han flänger runt. Han springer mellan våningarna även på naten och tar ingen hänsyn, utan plötsligt vaknar man av att han leker med håret eller springer runt på ryggen. Men han växer väl snart till sig.

Burk till lärarinnan

Godis burk

På kärringonsdagen gjorde vi en burk till våran lärarinna. På tisdag är det sista tyska lektionen och vi skall tala om vad vi gillar att äta och sedan sätta oss och fika. Misstänker starkt att det blir mestadels fika och att man bara kopplar av. Vi satte äpplen på burken för det är ju det man brukar muta läraren med så att man får bra betyg.

Fast de flesta som har fått en burk vill inte öppna dem! Vi har ju fyllt dem med godis, så det är ju meningen att de skall öppnas!

Godis burk

Påsk på burk

Påsk burkar

I dag blev var vi 6 stycken som skulle scrappa påsk burkar så det blev bra trångt i mitt hobbyrum. Men vi fick plats det enda var väl att det blev lite fajtandes om skär redskapen, saxar och limmet. Alla var väl lite extra snurriga för vi skulle  scrappa konservburkar. Det gällde att öppna dem i botten och lägga i godispåsen upp och ner. Det är lätt hänt att sätta fast botten utan att toppa i godiset.

Freddan och Monica

Det här kommer jag göra fler gånger. Riktig rolig grej att ge bort. Men nu är jag helt slut, skall strax upp igen.

Micael

Hektisk dag

Bellman och Beethoven

Monica höll på med hästarna när jag kom från jobbet, så det var bara att byta om och ut på en tur. Hästarna var lite lugnare idag, i alla fall i början. Bellman stod och var lite små tjurig, han vill helst ut på direkten. Ta kort och sånt får man allt göra sist när han fått promenerat av sig, så nu stod han och blängde ganska saftigt på mig när jag gick runt.

Bellman

De har grävt upp precis där vi skall rida ut så jag har släppt ner eltråden så vi kan gå genom lilla hagen hem. Men Beethoven ville inte riktigt gå förbi en maskin som stod vid tråden, så han glodde på den och lyfte inte hovarna ordentligt. Jag vet inte hur många gånger han trasslade in sig innan han till sist gick över. Då försökte Bellman dra i full fräs med Monika rätt över hagen. Så idag har det varit lite väl mycket krut i dem.

Beethoven

Vi avslutade med att gå in och pyssla. Rosa fick klart sitt medan Monica gjorde Alla hjärtans dag kort.

Rosa och Monica

Har äntligen gjort klart canvasen på Michael. Satte dit en motorcykel och ändrade färgen runt, har funderat vad det var som fattades. Men nu är jag bara så seg att det blir nog till att softa innan jag ger upp för idag.

Michael

Rosa testar smink

I går var jag och Rosa på våran första lektion i tyska och det var riktigt roligt. Nu var vi bara 4 och kommer väl att vara 5 nästa gång och det är ju kanon när det känns lite jobbigt att tala annat språk bland främlingar. Skall försöka öva så mycket det bara går, men man är ju så himla seg efter jobbet.

Smink

Så idag när Rosa skulle test sminkas så var jag med och kollade, jag sminkar mig nästan aldrig så det var lite kul att få lite tips. Nu är Rosa sminkad olika på ögonen. Vänster sidan är mer krog variant och högra fin variant. På mitten bilden är hon helt naturell. Gillade att Rosa blev sminkad i andra färger än hon brukar använda och jag tippar på att hon hädanefter kommer att sminka sig så här.

Rosa

Bakgrunden till bilderna har jag hämtat här