... dina symboler här ...

Dag-Otto

Ja då var det Elvys onsdag och hon ville ha hjälp med att bygga en klätterställning så Carl-Otto hade något att klättra på. Elvy hade fått en liten klätterställning av Jimmy och ville ha den utbyggd. När jag kom med Shakira så flög Carl-Otto upp på köksskåpet och satt där en bra stund innan han kom ner och hälsade. Han tyckte 2 hundar kunde väl gå an men en tredje det blev lite väl mycket att hålla koll på. Elvy bjöd på väldig god mat, wokade grönsaker och ris. Sedan satte vi i gång med klätterställningen.

Det blev ett himla vändande och diskuterande hur vi skulle fästa allt. Men till sist var vi eniga och dammsugarslangen blev riktigt bra när vi hade klätt den en bit. Elvy får fixa till resten för klockan gick med en farlig fart och vi behövde åka hem till ungarna. Jag tycker det är kanon rolig att pyssla och bygga olika ting. När barnen var små så hade Elvy och jag massor av knasiga projekt som vi höll på med, så det är något jag har saknat.

Carl-Otto tyckte ställningen var jätterolig om än lite läskig innan han har fått kläm hur han skall leka utan att ramla ner.

Hos Elvy

I dag var vi hos Elvy och diskuterade om vi skulle ta och flytta ut hennes staket en bit och bygga trappstege till hennes blommor. Hennes hundar behöver yta att busa på, så det smartaste är att sätta blommorna på höjden. Elvy har fått otroligt kraftigt gräs sedan vi vände hennes gräsmatta och även om tomten inte är så stor går det att få plats med en hel del blommor. Det kommer att bli riktigt mysigt där när vi är klara. Elvy bjöd på rulltårta med grädde och frukt, vilket är himla gott så jag fick plats med en hel del sådana i min mage.

Genom gång hos Elvy

Elvy hade en hel del kartonger kvar från sin pappa, han gick bort för ett tag sedan och en del grejer behövdes gå igenom igen. Elvy ville också flytta ut en garderob i hallen så hon fick bättre plats i sovrummet och höja upp tv ´n så hon kunde se över gaveln på sängen.

Först åt vi en jätte go gratäng på skinka och broccoli som hon hade lagat, det såg så himla gott ut så jag tänkte att jag måste ta en riktig fin närbild på den. Första bilden tog jag med blixt och brockolin såg ut att vara i någon självlysande neon grön färg, med andra ord en gratäng från planeten Mars så den bilden gjorde inte gratängen rättvis och den andra såg ut som om du hade ätit av gratängen från Mars och fått upp den igen, så jag lägger in en bild hennes köksbokhylla i stället.

Här står Elvy och går igenom sina saker för fullt. Vi fick till sist packat ihop grejerna och reducerat lite kartonger så det blev riktigt tomt till sist.

Det här är väl egentligen något som jag skulle behöva göra hemma hos mig också, det är helt otroligt vad man samlar på sig och sparar på (bra att ha grejer) jag har flera sådana lådor fulla med jox. Lika bra att bara be Rosa och Elvy att köra iväg dem så får väl jag blunda under tiden.

Här är Elvys akvarium, jag tycker det är jätte snyggt och saknar mitt lite grann. Vi hade ett salt vattens akvarium och det var så snyggt i ett par månader . Sen har jag ingen aning om vad som hände, allt blev fel och den ene fisken dog efter den andre. Det är ju inte speciellt billigt med saltvatten fiskar och jag tröttnade rejält när våran snigel dog, jösses det gick inte att vara i rummet vilken stank!. Jag nöjer mig nog med att titta på Elvys akvarium.