... dina symboler här ...

Han skapade en Harry Potter Kur!

Jag är med väldigt många facebooks grupper och fick se detta i gruppen Arkitekturupproret – Det finns alternativ till fyrkantiga lådor. Så underbart och udda. Snacka om att sätta Ekerö på kartan. Här är vad tidningarna skriver

  • ( I Älvnäs i Ekerö finns en mycket speciell busskur, som enligt vissa är den coolaste i världen.
  • Bakom den ligger Hans Christiansen, ordförande i Älvnäs väg- och tomtägarförening, som ville bygga en busskur med inspiration från Harry Potter och serien Tillbaka till Aidensfield.
  • Den gamla busskuren såg risig ut och behövde bytas ut. Och min idé föll i god jord hos styrelsen”, säger han. )

Jösses!

Ibland så står det helt still i skallen och jag brukar då strö surfa på internet för att få lite inspiration. Pinterest har gjort att vi gör om vårat hem, bli lite modigare med tapeter och jag har börjat att måla om våra möbler. Hittat flera underbara fotografer att följa o.s.v

Men de här sidorna!

Ta mig till en annan onyttig hemsida
Sälg mig något konstigt
Döm alltid en bok efter omslaget!
Detta är Sand
Rita något så gissar programet vad det är

Denna sida är underbar

Virtuella utflykter AirPano  

Julian Rad

Wow! Ni måste besöka den här Österrikiske prisbelönte naturfotografen. Han fotograferar möss, kaniner, hamstrar och andra smådjur ute i naturen. Han har över 100 000 följare och det är inte så konstigt med de helt underbara bilderna han har tagit. Jösses! Vilket tålamod!  Mer info: Instagram  https://www.instagram.com/julianradwildlife/  | Facebook

Bildkälla:  Julian Rad

Dags att börja blogga igen!

Är så himla glad att jag fått upp bloggen igen.  Kändes så tröstlöst när webbhotellet låste min sida i ett. Jag trodde att det skulle gå smärtfritt när de uppgraderade databasen och inte innebära att jag förlorade alla inlägg. Det har ju fungerat perfekt i alla år. Vi ringde och mejlade supporten men de kunde inte hjälpa mig så till sist googlade jag på databas hjälp och hittade flera sidor. Den enda som var villig att hjälpa mig var  Tigerton

Trodde jag skulle sakna mina inlägg om Lill-polarn mest men det var inläggen om familjen, renoveringen på Micaels kokhus , hur Tobias har gjort i sitt och framför allt om  mamma.  Men våra kärringonsdagar har inte gått av för hackor och nu är det bara så fint att få se bilderna på Shakira nu när hon har gått bort.

Måste bara få testa!

Ljusslinga

Jag älskar led-belysning av alla de slag. Det är nog bland det smartaste  som finns när man vill skapa mys-belysning eller få till snygga dekorationer. När jag gjorde i ordning min garderob så använde jag en ljusslinga som jag satte runt väggen. Så smidigt när det inte går att sätta in en lampa för platsbrist. Jag var först inne på att köpa led-lister, men gick snabbt över till led-stripes. Då hittade jag denna sida som heter Ljustema. Wow! Vilka bra priser och så många läckra färger att välja mellan. När det blir dags att renovera hallen och bygga ut den lite så kommer det bli led-lister, man kommer att kunna gå runt trappan och jag vill ha hörnorna upplysta.

Hmm! Jag ser att de säljer en ny modell av segway också! Någon gång måste jag bara få testa en segway! Det ser så roligt ut när parkeringsvakterna kör runt i Nordstan och kollar bilarna på dem. Robstep som denna heter ser inte så klumpig ut som segwayen. En sådan skulle man ha när man är ute och handlar på stormarknaderna. Vad snabbt det skulle gå med veckoinköpen då. Häftigt!