... dina symboler här ...

Dr.Oetker Speciale

 

Okey! Då var det dags att testa pizzan. Vi köpte Speciale som test, jag är som sagt en stor skeptiker på färdiglagade pizzor och ville testa ett någorlunda säker kort. Ost, salami, championer och skinka det borde inte smaka allt för konstigt.

Men jag har testat salami pizza förr och de har jag alltid fått ge till hunden för att de har smakat knepigt. Men när jag öppnade paketet så både såg det och luktade gott, framförallt championerna luktade riktigt fräscht.

 

Pizza Speciale

Då var den klart! Brasan och ljusen var tända. Ahhh! Det luktade så gott och Shakira kom som ett skott och la sig under bordet. Jag kunde ju tappa ner lite delikatesser och då gällde det att hålla sig framme. Som sagt hon brukar ju få salamin.

Men denna gången blev det ingen salami till Sakira. Pizzan var ju jätte god. Gillade verkligen botten som var fluffig och god. Jag blev dessutom mätt, riktigt mätt. Rekommenderar varmt denna pizza och kommer även att testa de andra smakerna. Om inte annat så har jag nu två pizzor som jag gillar. Skall bli lite spännande att höra om sonen blir mätt. Han verkar vara fullständigt bottenlös.

Prata eller inte prata …….

När jag och Elvy åkte till Lanzarote för snart 20 år sedan så är migrän det starkaste minnet. Det var första gången jag fick en migränattack. Jag var rökare på den tiden, men när alla mer eller mindre blev dyngraka runt omkring, kedjerökte och skulle berätta den ena historien efter den andra blandat med att ragga upp oss så vi kunde umgås på ön. Det blev bara för mycket och jag trodde huvudet skulle sprängas av all prat och rök. I det läget önskade jag att alla var tysta.

Lite trist när det är det starkaste minnet och i andra hand själva Lanzarote.

Men sist när Elvy följde med oss till Thailand så var det helt perfekt att ha någon att kunna prata med. Visserligen brukar jag och gubben prata men det blir inte riktigt samma sak som när två fruntimmer kör igång. Så skall jag ut och åka är det bara trivsamt om man hamnar bredvid någon pratglad bara de respektera när man behöver lite andrum och inte bara pratar på.

Världsreligionsdagen

Världsreligionsdagen

Blev lite paff över att det var Tulpanens dag i går. Sökte lite information om om de olika dagarna och hittade temadagar.se hade ingen aning om att vi har så många konstiga dagar? En del är väl lite att ta i men kramens dag och kladdkakans dag är ju inte helt fel 🙂

Men idag är det Världsreligionsdagen markeras varje år den 3:e söndagen i januari. Dagen blev instiftad år 1949 av det amerikanska bahá’í-samfundets nationella andliga råd.

Jämför försäkringar

Jag skall skriva en artikel om Insplanet och jag var först lite tveksam, gubben ropade från soffan att den sidan kände han faktiskt till väldigt väl, han hade jämfört bilförsäkringarna där och blev glad att jag nu satt uppe med sidan igen så han kunde kolla för Tobias.  Måste erkänna att gubben kan vara lite enkelspårig när han söker på något, för han hade missat helt att han även kunde jämföra  elpriser .

Jag brukar kunna få sitta i fred vid datorn men nu blev han eld och lågor. Här skulle jämföras! Vi har knutit avtal med Din El och de ligger fortfarande under de andra bolagen i priserna. Känns riktigt gott att ha fått det bekräftat. Nu har vi haft vilda diskussioner om vi skall låsa elpriset eller inte? De varnar ju för värsta vintern på 1000 år!! och tyckte vi förra var kall så vänta bara…. De baserade detta på att det redan var så kallt med tanke på att vi bara var i oktober.

Hmm!! Har precis bytt blogg system och får vända mina artiklar manuellt för jag kunde bara importera de så html koden blir synlig. Har precis läst att 2007 var det minsann snö och frost i September!! och jag gnäller på var och vartannat inlägg om hur grisa kallt det är! Men visst, det skadar sannerligen inte att kolla upp elpriserna kontinuerligt, för räkningen som kom förra året var järnspikars inte att leka med. En sådan vill vi helst slippa igen.

Hemförsäkringen kan vi väl inte göra så mycket åt på grund av att vi bor på en gård och det är väl bara Länsförsäkringar som gäller där. Men de är vi väldigt nöjda med och de bjöd till bra när det hade brunnit här och vi var lite sena med betalningen. Vi betalade snabbt in och försäkringen gällde. Ladugården var väl extremt lågt värderad men i detta läget var det bättre med lite än inget, med tanke på hur mycket som behövde renoveras här.

De skador som blev när brandmännen fick såga upp taket och alla rutor som gick åt skogen, åtgärdades snabbt så det skadar aldrig att hela tiden ha koll och jämföra priserna på de olika försäkringar som man behöver ha. Man kan tjäna en hel del och allt är ju i stort sett samlat på Insplanet.