... dina symboler här ...

Test av youghurt

My Moment

Fick hämtat mina yoghurt idag. Det var ett tag sedan som jag anmälde mig om att testa   My Moment  drick yoghurt. Det var inte det lättaste att hitta den men till sist så fann vi den på Ica Maxi. Både jag och gubben tyckte den var lite väl vattnig medan Micael tyckte den var perfekt. Vaniljen hade de inte så vi testade jordgubben och blåbären. Jordgubben var jättegod men blåbären gillade jag inte. Kommer att testa vaniljen så fort de får in den. Perfekt att ha med sig på en långpromenad.

Rysk Yoghurt

Då har jag fått hem min Ryska Yoghurt. Tänker alltid på den Turkiska yoghurten med den Grekiska gubben så fort någon nämner Lindahls 🙂  Men det är första gången jag smakar på en av sorterna. Lite väl lik créme fraiche i mitt tycke när man smakade på den som den var.

Rysk Yoghurt Dessert

Så men tanke på att jag hade ungdomar hemma så tog jag en stor rabarb som jag värmde upp i ca 1 dl socker och 2 matskedar vaniljsocker. Tänkte jag skulle testa mintchoklad myntan, så jag klippte ner 5 blad och en underbar lukt spred sig i mitt kök. Efter som en av gästerna och min äldsta son tillhör den misstänksamma sorten när det gäller någon nytt så mixade jag ner det i yoghurten för att dölja indigridienserna.

Rysk Yoghurt Dessert

Detta fick stå och kyla ner sig i frysen en stund och sedan var det bara att dekorera med en bit rabarb och ett par blad av mintchoklad myntan.

Rysk Yoghurt Dessert

Det blev en riktigt gott och detta kommer jag att göra fler gånger. Sen är burken så ursöt att scrappa på 🙂

Tjoho! Då har filmen kommit :)

Life as we know it

Tjoho! Då har filmen kommit 🙂 Gillade trailern och tänkte direkt att den här filmen vill jag verkligen se. Sen gör ju inte saken sämre att det är två väldigt bra skådisar med. Katherine Heigl från ( På smällen ) och Josh Duhamel från ( Las Vegas ) Omslaget är verkligen klockrent och man blir nyfiken på filmen. Spelar ingen roll om filmen är förutsägbar, det är kort och gott en mys rulle. Så vår kväll är definitivt bokad med film, god mat, godis skål och för första gången längtar jag efter ett kraftig regnväder med lite kyla så vi kan tända brasan också utan att svettas ihjäl. Fast det funkar kanske lika bra med värmeljus 🙂 Snart är det kvällen……

Trädgårdsdekorationer

För ett tag sedan hittade jag en mysig sida när jag sökte efter trädgårdsdekorationer. Jag  hade varit i Alingsås på en plantskola och sett en så söt trädgårdsälva bland växterna. Så fort jag kom hem så sökte jag på nätet efter trädgårdsälvor och fann dem på den här sidan.  Här finns verkligen en hel del som skulle platsa i vår trädgård. Sedan gillar jag butikssidor som även har en blogg men inspiration och tips om hur man kan dekorera och pyssla i trädgården. Den lilla örtagården är verkligen fin och något som jag kan göra i nedre landet.

Bild från Alingsås  plantskola

Nu blir det snart dags att ta itu med Micaels och Tobias trädgårdar  och då kan jag tänka mig att en låda som det står bärs på inte skulle vara så dum 🙂  Här finns verkligen prylar för hela familjen. Men det bästa är nog att jag har hittat  bra födelsedagspresenter i rimlig prisklass.

Ja, det är väl bara att börja skriva en önskelista.

Fixar till köket.

När Micael flyttar ut och vi har renoverat klart hos honom skall vi börja här, det är något som verkligen behövs. Som stil gillar jag Shabby and Chic, men gubben avskyr vitt. Så det har blivit att vårat hem går i mera varma färger. Trivs bra med det men ibland kan jag tycka att det är lite för rörigt färgmässigt. Jag sparar på gamla ting och de kan vara dominerande i sig själva. Tror det hade varit lättare att köra mycket vitt och bytt ut dekorationen allt efter tid och humör.

Men det är svårt! Shabby and Chic kan vara vackert att titta på men kanske inte så mysigt i längden att bo i. Men det borde vara så mycket lättare att få det stilrent och betydligt mer vilsammare för ögonen om man bara behöver byta ut lite kuddar, filtar för att få färg än att slåss med olika tapet och möbelfärger.

Får se hur vi gör, en stenvägg och någon gul tapet blir det vilket fall i vardagsrummet. Minska ner antalet möbler så det blir gott om space så får vi se sedan hur det blir. Tills dess får jag fixa till det i köket, såg att julgardinerna satt kvar.