... dina symboler här ...

Micael och Mao

Micael o Mao

Micael och Mao kom så fin klädda i går och ville ta lite kort, de hade varit uppe i hagen och tagit mängder av roliga och charmiga kort när de hoppade i luften. De kom ner så familjen kunde samlas och hundarna rusade ut och skulle vara med. Jackpot är som ett litet frimärke på Mao och det blev lite kaos innan vi fick dem att sitta fint,

Vovvarna vill vara med

Älskar bilder som är lite röriga 🙂 Jippy ser så lycklig och förväntansfull ut så fort vi är ute och bara väntar på att sätta igång Jackpot så de kan springa runt och busa.

Jippy

Vi passar på att han hundarna så mycket som möjligt ute nu när det är så fint väder. Jag gillar inte att ha dem ute själva, även om det är inhängnat.

Jippy o Jackpot

Fikapaus

Planterings skydd

Har precis målat min stol citrongul  och skall ta en paus. Syrran och jag skall videochatta och ta en fika tillsammans. Så mysigt att vi har börjat göra detta och jag får chans att visa vilka förändringar vi har gjort här på gården. Underbart att man kan göra detta via messenger och att det inte kostar massa extra.

30

Micael

Micael fyller 30! Vart tar åren vägen? Vi brukar äta ute men det blev inget förra året på grund av Coronan och vi var lite tveksamma först hur vi skulle göra. Men jag och Mauro har varit och  på ätit på lunchen och det har fungerat bra, man har hållit avstånd och är väl lite mer försiktig.

Claes-Olof

Tobias

Vi åkte in till Göteborg och åt på Amoshi som är en modern asiatisk restaurang med allt från signature rolls till wokade rätter. Härlig miljö och så supergod mat. Hit kommer vi fler gånger. Trevlig personal och en mysig atmosfär. Micael har varit här och ätit flera gånger och det var han som fick välja restaurang idag.

King Pauo

Dumplins

Ramen

Det var mycket folk på restaurangen men med avstånd och det kändes så härligt att få gå runt lite i Göteborg och äta god mat. Det var betydligt mindre folk ute men ändå en hel del.  Vi fick en trevlig kväll och hoppas kunna göra om det snart igen.

Husse och Jippy

Husse och Jippy

Hmm! Jippy har definitivt husse som favorit. Har aldrig varit med om att han har dullat med något av våra djur så som han gör med Jippy. Ibland kan hon titta på mig uppifrån och ner som vad gör du här? När hon ligger i hans knä. Jag säger då det! Jippy är snabblärd till max så hon vet precis hur långt hon kan gå.

Så jobbigt!

Haga Kyrka

Nu har Inga Britt gått bort! Hon somnade in natten till julafton i Corona. Vi hade hoppats på att kunna fira åtminstone en jul till. Hela det här året har rent ut varit skit. Inte kunna besöka folk och tänka sig noga för när vi är ute bland kunder.

Sverige har kört äldrevården fullständigt i botten och hemtjänsten är katastrofal med timanställda som kommer och går. Lider verkligen med de anhöriga som inte kunde sitta med sina nära och kära. Inga Britt hade hela tiden någon sittande hos sig och Christina har hälsat på så mycket som hon har hunnit. Jag hade underbar hjälp av Elvy när mamma blev dålig för ett par år sedan. Så jag vet hur mycket kraft det har tagit av Christina att först fått sitta med Kickan och nu Inga Britt. Nää det här året har verkligen varit skit.