... dina symboler här ...

Fixat till gravkrukan

Det var tänkt att jag och Rosa skulle ner till gravarna men jag misstänkte att gravvården hade satt ljung i min kruka så jag tyckte det var bättre att åka ner och plocka upp den för att se vad som behövdes göras. Vi behövde köpa en ny gravlykta och marschaller till hållaren. Som tur var tog jag med Ikea påsen att ha krukan i för de hade stängt grindarna och det var en bit att konka på krukan.

Krukan blev lite stor så jag tyckte det var bättre att jag och gubben åkte, än att fylla upp rosas bil. Det var fint att få fyllt upp krukan med lite töja, kål blomma och en orangeblomma som jag aldrig kommer ihåg namnet på. Jag tog även och fyllde på med Revsuga. Visserligen en starkväxande växt men det blir så snyggt när det hänger ner från krukan, man får bara kolla så den inte sprider sig i backen. Vi passade på att hämta den nya bakplåten till vedspisen så nu kan jag baka pepparkakor i mängder.

Då var det gjort

Klematis

Så då var jag på min andra hypnos. Första gången fungerade jättebra och jag var så himla nöjd med resultatet.  Nu har det hänt så mycket på ganska kort period som har gjort att vissa bitar i mitt liv har blivit onödigt jobbiga och jag känner att jag inte kan hantera det utan hjälp.

Så ni som undrar hur det känns?  Så är svaret det känns inte alls, utan man ligger mest och funderar som i mitt fall vilka kex gubben skulle köpa på bräck fabriken! Attans vad min mage kurrar och vad gott det skall bli med baddare om nu gubben kom ihåg att köpa det! Alltså man fokuserar verkligen på livets svåra frågor där man ligger på britsen och små fryser.

Nej skämt å sidor! För mig har det gjort enormt mycket och alla människor är olika mottagliga, jag är väldigt mottaglig eller var det i alla fall första gången. Man märker ingen skillnad förrän man hamnar i en sådan situation som man tycker är jobbig, klarar man av situationen så sprid det som små vågor på vatten till nästa situation och så vidare. Så man blir bättre och bättre allt eftersom. Så denna hypnosen var för att bättra på den första.

Jag har spärrar som ligger från när jag hamnade på barnhem som jag har slitigt med under alla åren, trodde jag klarade av dem bra och hade det mesta under kontroll. När jag fick kontakt med min bror revs gamla saker upp och det visade sig att jag hade långt ifrån så bra kontroll som jag trodde utan hamnade raskt på rutan ett igen.

Jag önskar bara att det inte var så dyrt utan att det kunde ingå i sjukvården på något sätt. Alla är vi olika mottagliga och psykologer och sådan går bara fet bort för min del. Undrar någon mera om hypnos så kan jag berätta mera med då helst i mejl.

Kanon belysning

Garderoben

Nu börjar jag bli riktigt nöjd med övervåningen. Satte upp en slinga i min garderob så att jag kan se ända in och får lite led ljus. Lamporna är så svaga att glömmer jag släcka är det ingen risk att det börja brinna. Det får gott och väl plats en byrå till om jag behöver och en meter till att hänga kläder på. Sedan är jag som sagt mästare på att packa så jag kan klämma in en hel del nytt 🙂

Lampa

Det har varit lite svårt att hitta en lampa till hobbyrummet som ger bra sken. Micael har ju en fyrkantig lampa från samma serie och jag var så imponerad på ljuset. Jag lovar vill man ha ett kanon sken så är dessa lampor verkligen att rekommendera. Köpta på Bauhaus Helt underbar att jobba i. Den här var gränsfall för vad jag kunde tänka mig i modern stil, men den passar in med allt som hänger och dinglar. kommer nog hamna både ett och annat i den lampan.

Hobbyrum

Snart så!

Kokhuset

Äntligen är snart Micaels hus helt klart på utsidan, det lilla som är på baksidan får vi ta nästa år. Det regnar ju ta mig tusan varenda dag så det har varit svårt att hinna med. På denna sida fick det bli färdigt grundmålade brädor så att vi skall hinna bli klara. Men nu tycker jag att Micaels hus ser riktigt robust och fräscht ut.

Micaels

Det skall till en bänk i farstukvisten och målas, annars är den helt klar. Det som behöver göras nu akut är en ramp för hästarna, de sjunker ner i leran fast vi har vräkt på sand och gjort en liten dränering. Vi skulle behöva göra en jättedränering och även dika runt hagen men det hinns inte riktigt med och sedan kostar det just nu lite för mycket. Vi hade tänkt ta en liten resa på de pengar jag får när jag sluta jobba med Tobias vattenberedare pajade och har läckt.

Kokhuset

Även våran är från stenåldern och har rostat rejält. Så den skall också bytas ut omgående. Hoppas verkligen nästa år blir bättre än detta skit året. Det känns som jag inte hunnit med ett skit. Håller på för fullt att gallra förra årets bilder och det året gjorde vi ju massor! I år lär det gå fort att gallra de stackars bilder jag har tagit.

Tungt

Så då skall jag försöka börja blogga igen! Har varit så himla mycket på sistone att det känns som det går troll i gården och i mitt liv. Bloggandet är ett bra sett att rensa ut skiten på och orka ta nya tag. Det värsta med detta året är att min brors fru dog. Det är så tungt för honom och tonårsdöttrarna just nu. Det känns maktlöst att sitta här och inte kunna göra så mycket och att familjesituationen är så komplicerad.  Så idag går mina tankar helt till min bror och döttrarna som har begravningen idag.