... dina symboler här ...

Kokbok på köpet

Sol, regn och hagel med andra ord ett riktigt höstväder har det varit idag. Hämtade gubben och Micael i Mölnlycke efter jobbet och de klarade sig inte undan regnet. Jag var orolig att mäklarna hade behövt traska runt i hagen när det regnade som värst, men de hade klarat sig. De hade börjat i stallet och Tobbes hus och arbetade sig neråt. De ville vara två eftersom det är lite knepigt boende vi har på både gott och ont. Vi bor centralt men för oss själva och de hade lite roligt åt Tobbes  trummor sett som står uppställt i hans sovrum. Den hade han inte kunnat banka på i en lägenhet.

Sedan gillade de Micaels tvättstuga som de tyckte var superlyxig 🙂  Micael blev så glad för han har kombinerat ihop den själv. Gubben förklarade vad som var kvar och hur vi hade tänkt oss det vilket de tyckte var smidigt. Vårat hus gillade de vedspisen, kaminen och givetvis mitt hobbyrum 🙂 Vårt badrum blev de däremot inte så impade på men efter att ha sett allt vi gjort så trodde de att det skulle bli bra när vi väl kom dit. Eftersom detta var en gratis värdering med en kokbok på köpet så fick vi välja om vi ville ha en preliminär värdering innan renovering eller efter. Vi tog efter så vi blir sporrade att renovera klart. Nu är det bara att vänta en vecka på vad det blir.

Paket :)

Spännande paket från mamma när jag kom hem 🙂 Plus en himla massa kombi skraplotter. Även sprej lacken som jag skall ha till canvasen dök upp så både vår och Tobias brevlåda var full. Knepigt att allt skall komma på en gång. Paketet innehöll massa godis och gamla fotografier. Så roligt att ha en bröllopsbild på mina föräldrar. Mamma kan inte ha varit mer än 20-21 eftersom Michael min storebror är bäbis. Så den sura veckan avslutades med den perfekta fredagen.

Synd att det inte fanns digital kamera förr. Det finns i stort sett inga fler bilder på min storebror som liten och inga som helst på mig och min bror Svenerik som bäbisar, utan på oss är det en del kort efter 5 år och uppåt. Men jag är superglad för de bilder som finns och framför allt för super 8 filmen som är inne för att göras om till dvd. Jag tycker att Michael och jag är mer lika varandra, än vad jag och Svenerik var. Men efter att ha sett en del kort så tror jag nog att Svenerik var bra lik sin morbror.

Jaa! Hittade de gamla filmerna

Så nu har jag äntligen påbörjat med att tömma loftet. Det är fortfarande en del saker kvar från mina föräldrar som skall till tippen och en hel del är fortfarande kvar efter Olle som vi korkat nog lät förvara lite grejer! Obs ( lite blev ganska snabbt mycket grejer ). Jag flyttade bak eltråden och passade på att ta bort alla brännässlor. Det blev så himla fräscht efter att jag rensat rent.

Men idag hittade jag pappas gamla super 8 filmer och de var i hyfsat skick. Den som är värst är på mig och Svenerik när vi precis kommit till Sverige. Den kommer jag att lämna in så de kan lägga den på DVD. De andra filmerna filmar jag nog bara av. Har inte bestämt mig riktigt ännu. Det kostar 40 kr i minuten och det blir en hel del. Men de när jag är liten vill jag gärna ha, resten är nog syrran mer intresserad av.

Bland filmerna låg även de riktigt gamla negativen och de hade klarat sig riktigt bra. Skall kolla med syrran om hon har dessa annars gör jag nog bara bilder på en del av dem.

Skit väder

Shit! vilket väder. Hade gått och glatt mig till att klippa lite till i trädgården med den nya trimmen. Vi köpte en liten lätt fruntimmers variant, är så himla trött på den gamla trimmen som är nästan lika lång som mig och väger efter ett tag fläsk. Den nya hade dessutom hjul på så man kunde klippa fin lir. Men som sagt! Vad är en semester utan regn?

Micael fick gå ut i alla fall och måla färdigt uppe vid taket. Snickaren skall komma till helgen och bygga hans lilla uteplats. Den blir precis där han klänger på bilden. Den blir inte stor men kommer att dölja trappen och rama in vardagsrummet bättre, som det har varit nu har man tagit den vägen som ingång och det är inte tänkt.

Tyckte de sa på radion att det skulle bli 26 grader? De måste ha menat i Spanien eller nått!

Mina föräldrar

Det känns lite roligt att lägga upp bilderna på mina föräldrar. Detta kortet på min biologiska pappa är det enda jag har. Tycker nu att det är jättefint men var väl lite klyven då jag fick det. Min bror Svenerik hade precis gått bort och jag kände väl egentligen att det kunde kvitta att söka några rötter. Nu är min pappa död sen flera år och jag vill inte göra om samma misstag med mamma.

Är himla glad att jag fann min storebror Michael <3 sedan får väl information om mina släktingar komma undan för undan om jag ens får reda på något? Känns som om jag alltid kommer att vara något udda ufo! Kommer i alla fall att göra en canvas på mina föräldrar att ha i hobby rummet.