... dina symboler här ...

En glad Micael

Kanon dag! Micael fyller år och elektrikern dök upp tidigt på morgonen för att koppla in värmeslingan i badrummet och koppla in varmvattenberedaren. Det var det bästa presenten för Micaels del  🙂 även jag fick elen inkopplad i hobbyrummet och kunde koppla på elementet. Så himla skönt att slippa alla förlängningskablar.

Undrar på att mina objekt inte fungera riktigt som de ska! Pepper använder de som kudde. Usch! Man riktigt ser katthåren på linsen. Nu är det pizza och filmdags.

Fy Tusan!

Stinky

Hua! Redan när jag var på väg ner för trappan kände jag stanken och trodde att Shakira hade blivit hel kass i magen. gick runt och kollade innan jag märkte att det luktade mest i köket. Shit! Stinkyn eller Ödlekallan som den egentligen heter hade slagit ut  🙁  Bläää!  Visst den skall bara lukta en dag, men vilken stank!

Mugg

Frost och rejält kallt ute. Jag har varit lite bekymrad för fryslorten Bellman,  han är inte rakad men brukar frysa varje år vid denna tiden. Men han verkar må alldeles utmärkt så det troliga är nog att det nya fodret passar så mycket bättre för dem även om det är mindre proteinet i det.  Beethoven var också nöjd i sina täcken och sprang direkt ut och sträckte på sig innan han kom tillbaka för att äta. Frost eller ej men stinkyn åkte ut. Tror det är för kallt för att den skall dra till sig massa flugor, men jag skall ut om en stund igen och kolla.

Stinky

Hypnos Coaching

I dag skulle jag på ( EMI) Men det blev ( Hypnos Coaching ) istället. När man gör EMI är det viktigt att jag kan få fram den känslan som jag har när jag känner obehag iför något. Eftersom jag kände mig relativt avslappnad så trodde jag inte riktigt att jag skulle få fram känslan. Jag har ju jobbat i flera år med mig själv så jag putter tillbaka känslan så snabbt det går. Det är bara i vissa lägen jag känner den här riktiga stressen.

Jag har märkt på bloggarna att vi är ganska många där ute, så ni vet nog precis den läskiga obehagliga känslan som trycker ner en så totalt. Anette kom snabbt fram till orsaken till mitt problem och trodde att hypnosen skulle fungera bättre. Djupare hypnos är det allra bästa och det får jag väl testa om inte detta fungerar 100% Det hänger ju även på mig också om detta skall bli bra.

Känner mig mest extremt trött och tycker att detta var klart värt att testa. Jag vill så himla gärna göra ( Regression ) och då är det ju inte så kul om jag inte kan slappna av, att jag sätter upp massa murar o.s.v utan är jag öppen ordentligt. Det kostar en hel del och man kan behöva gå ett par gånger. Men jag ser framåt med stort hopp.

Kakor

Vi passade på att handla  på Kungälvs bräckfabrik. Jag måste erkänna att mina tankar ibland vandrade iväg till påsen i bilen under hypnosen och en gång knorrade min mage ganska ljudligt så den befann sig nog där den med. Men Anette talade om innan att jag förmodligen skulle tänka på allt möjligt och garanterat att detta inte skulle fungera heller, så jag stressar inte upp mig så nämnvärt att jag var i påsen och rotade under hypnosen.

Stinkblomma

När jag kom hem fick jag se att min stinkblomma är på väg att slå ut så nu är ju inflyttnings presenten till Rosa avklarad.  🙂 Tror hon kommer bli jätte glad! Eller hur? Den lutar ju så ljuvligt att man blir yr

Min nya skänk

Nyckel

Kolla in vilken charmig nyckel! Den tillhör vad gubben tror är hans ny inköpta skänk. Jag ser ju bara hur fin denna kommer att bli i vårt sovrum. alla som läser den här bloggen måste ju bara se hur det fullkomligt står Ingalill över den?! Eller hur? Så himla solklart. De sålde den för 100 kr och anledningen att den ståt kvar i transporten är att den var för tung för att lyftas ur. Det är kanske svårt att se på bilden men den är både lång och ganska hög.

Skänk

Vi får väl se vart dem hamnar men hon på RK  trodde att den såldes så billigt för att den egentligen skall stå på fötter. Själv tycker jag att det är bättre såhär,  man slipper ju att dammsuga under! Idag hade jag tänkt raka hästarna men skippar det tills efter helgen. Det blåser så in i nordens och är bra kallt ute. Tror jag bara kör en slappe dag.

krokusar

Promenad

Micael skall gå på kurs på Torrekulla gården så vi passade på att ta en promenad på slingan. Han var lite osäker på var han skulle hoppa av bussen. Jag behövde komma hem hyfsat för att göra tyska läxan. Hua fattar inte varför det alltid blir att man sitter sista dagen helt hysteriskt. Nu har vi kommit såpass långt att det inte går att glida undan längre.

Vi tog läxan via skype, men det är nog bättre att träffas en dag och sitta lite intensivare. Nu blev det gärna att vi satt och diskuterade annat.