... dina symboler här ...

Nässellarver

Nässellarv

Jätte fint väder nu på morgonen och jag passade på att klippa gräsmattan framför huset och en bit vid kokhuset. Gräset bakom huset har blivit så pass högt igen att jag tänkte sätta hästarna där ett par dagar och då kan Tobias klippa rent sin gräsmatta där hästarna inte har ätit. Hann inte bli klar förrän regnet började vräka ner igen. Tröstlöst när det skiftar så våldsamt. Börjar bli lite små förkyld och tänker koppla av resten av kvällen. När jag skulle rensa brännässlorna var de fulla av larver, så jag får vänta tills de försvinner.

Nässellarv

Vilket väder!

Amerikanska jätteblåbär

Usch vad det regnar! Monica och jag som skulle ut och rida! Det blir väl att städa och hitta på något annat idag. Våra Amerikanska jätteblåbär är snart mogna och även squashen börjar bli färdig, men tomaterna är fortfarande gröna. Vist behövs det regn men måste det vräka ned, en del växter har börjat sloka rejält.

Min mini ros

Hmm! Har växt lite väl mycke!

Mina växter i gropen har verkligen brett ut sig. Jag har ändå plockat och flyttat flera växter till dammen. Det är så varmt att det inte går att flytta växterna fast jag vattnar som en tok. Så ett par dagar regn hade inte varit helt fel. Fördelen med att jag har stort utrymme är att jag kan sprida ut växterna tills jag har bestämt vad jag gillar och vill ha.

Hade man frågat mig för ett par år sedan om sukulenter hade jag sagt att sån ski.. aldrig hamnar på min tomt. Nu vill både jag och gubben i stort sett bara ha olika sukulenter i gropen. De är ju så otroligt häftiga när de blommar. Men nu ser gropen bara för bedrövlig ut med alla växter som går i varandra.

Härligt – fredag

Röd Röllika

Härligt en vecka gjord, bara två kvar till semestern. Blir så himla trött när jag går runt och ser vad rådjuret har hunnit stoppa i sig. Har känt att det varit lite stiltje på dammbygget, så jag körde igång med att hämta gödsel. Men batteriet är fortfarande kasst på åk gräsklipparen, så det fick bli skottkärran. När jag skulle trampa till gödslet så glömde jag bort att jag hade Foppa tofflor. Fy tusan vad slirigt det blev. Skall ta och köra mer i morgon och plantera om lite växter.

Honungs Ros

Har bytt till mig en gul blomma av Rosa mot att hon får silver marton. Behöver mängder av växter att ha runt dammen. Men nu börjar min röda röllika blomma och ser att jag även kan dela på dem, de har spritt sig riktigt bra. För första gången blommar även honungs rosen.