... dina symboler här ...

Fredagsmys!

Låg och gottade mig i soffan och tittade på Let´s dance när jag kollade åt sidan och får se raddan av våra djur. Det är verkligen extremt sällan de ligger samlade så här. Men det har blivit riktigt kyligt här igen och då är det lite gott att ligga samlade. Det var ner till minus 18 här i går, så våren känns väldigt avlägsen. 

Larm marodören!

Pepper

Vårt larm har gått i omgångar och sos alarm, bad oss ta hit sector alarm igen så de kunde gå igenom vad problemet var. Vi misstänkte att det kanske var Shakira som hoppade över grinden och snodde kattmaten och sedan la sig och gosade i soffan. Även om hon är stor så är hon väldigt vig. Vi satte för stege och extra pallar och larmet har varit tyst. Men nu när larm killen kom så såg han direkt att de installerat fel. Vi betalar ju för husdjurslarm så det skall klara katterna, nu gick det igång så fort Pepper gick till sin favoritplats. Nu när det varit så kallt har han ju hellre varit i övervåningen därav att det varit tyst. Varken Busen eller Edgar brukar vara där larm dosan är. Även Tobias hade fel dosor uppe.

Kastrering

Vi skall snart åka och hämta Pepper hos veterinären. Tyckte det var dags att kastrera honom nu och passade även på att chippa honom. Han vill fortfarande inte gå utanför gården utan håller sig stenhårt i krokarna men han är 11 månader nu och hade garanterat ränt iväg nu till våren. Fimpen var väldigt stor men vete tusan om inte Pepper är större. Han vägde 5 kilo och veterinären tyckte han var väldigt lång. Han såg fin ut i öron och munnen men hade bandmask, så det blir till att maska av hela gänget här. Stackaren han kommer väl att vara alldeles groggy och hungrig. Han har ju inte fått mat på hela dagen.

Kallt, kallt, kallt

Edgar

Det var så himla vackert väder går, men så kallt. Shakira får så ont i tassarna av den hårda snöskorpan. Så det blir att promenera på ordentligt upptrampade stigar eller vägen. Det är när hon busar runt och går igenom skorpan som hon får ont. Hon har börjat att ta mindre steg där det är orörd skorpa så hon inte trampar igenom. Dammen rinner på riktigt bra sen jag och Micael fyllde på.

Pepper

Men nu har jag inget varmvatten i köket. Trodde det var beredaren som gått sönder och Ringde Rosas gubbe tidigt på morgonen, tänkte inte riktigt på vad klockan var. Började söka lite information på nätet och där var det en som hade samma problem. Han fick frågan om han hade kollat alla kranarna! Verkar bara vara köket som inte fungerar hos mig. Tur! Behöver duscha. Bilderna på Edgar och Pepper är från igår när vi höll på med dammen.

pepper

Djuren brukar vara snabba med att komma och vill vara med. Nu gjorde vi dessutom ett mysko hål som det lät konstigt ifrån! Idag är det både kallt inne och ute, så jag funderar på att bara ta en rejäl softa dag och elda som en lite blå. Kanske plocka undan lite i övervåningen.

En gäst!

Jag höll på att hänga upp tvätten, när jag såg att Shakira flyttade på byxorna som hängde på tork. Vi har lite dåligt med ställen att hänga upp tvätten så jag brukar hänga byxorna på trappräcket. Det blir att byxorna hänger för rutan som Shakira tittar ut i. Misstänkte på hennes hållning att det var rådjur på utsidan. Hellre rådjur än en stirrig älg, som vi hade en vinter. Tog bilderna genom rutan.

Rådjur