... dina symboler här ...

Eldar för fullt

Vädret har varit bedrövligt i dag och inte ens Shakira tyckte det var så kul ute, den enda som var svår att få in är Peppe. Han har börjat att vilja göra sina behov ute och vill gärna göra det i samband när jag fodrar, men han är så svår att få in. Nu har han även hittat loftet och härjar runt där. Blev lite fundersam när jag såg att getingboet var demolerat och misstänkte att det var Peppe. Har bara ett stort getingbo kvar som sitter ganska högt upp, tänkte ta bort det nu i vinter.

Har bara kopplat av idag och eldat i spisen. Blev så himla glad när jag såg att vi hade hyfsat med ved, det lär inte räcka i vinter men ett bra tag framöver. Nu när jag äntligen fick in Pepper så vägrade han att släppa sorken han fångat och höll på med den i köket innan jag fick släng ut den. Men nu är det varmt och gott och jag skall gotta ner mig i soffan igen.

Snacka om att ha det gott.

Edgar gottar sig.

I bland när man tittar upp mot uteplatsen ser man våra hängstolar gunga. Framförallt den som är längst in i hörnet och har tjockast filt. Jag har sett Edgar komma därifrån flera gånger men aldrig lyckats ta någon bild. Men idag när jag höll på med dammen och hade kameran ute såg jag hur stolen började gunga och snabbade mig fram. Göta Petter vilken gottegris. Undra på att han nästan aldrig sover inne.

Skall bli förråd

Nu har vi äntligen tömt inne hos Babe. Tog bort även det vi haft som box vägg när vi hade ponnyn och åsnan. Vi gjorde en totalblåsning och jag skall soppa rent väggarna ännu noggrannare i morgon. När vi bytte köket inne hos Tobias sparade vi det för att kunna göra en förråds del. Vi hade tänkt i andra ändan av stall delen men nu blir detta rummet perfekt.

Det mesta av prylarna var från skrotsamlarn som hade grejer i loftet. Vi har fortfarande en hel del kvar att tömma men nu börjar det bli riktigt bra. Som det verkar nu vill Micael ha väldigt städat runt sig och har hjälpt till väldigt mycket med att tömma. Tobias har kommit in i jobba och spelar fas, så han är inte intresserad av byggnader runt om kring. Han vill väldigt gärna ha en damm och en kryddspiral,  men han måste påbörja och planera var han vill ha den. Jag hjälper gärna till men jag gör den inte för honom. Så det rann lite ut i sanden.

Men det kommer kanske nästa sommar att han tar tag i trädgården. Skall bli lite skönt om sönerna tar tag i gården lite mera så den slipper bli så trögjobbad.

Vill också vila däruppe!

Det är inte ofta man kan ta kort samtidigt på Edgar och Pepper. Edgar är mellan katten som är väldigt kelsjuk, men så stridig av sig. När vi skaffade Fimpen för två år sedan fick jag en chock över hur ilsk Edgar var mot honom. Så när nu Pepper kom så var vi mer beredda. Edgar är ju 10 år nu så han har väl börjat lugna ner sig.

Vi lämnar de inte inne ensamma om vi åker iväg, men man behöver inte hålla koll på dem längre. Visserligen får Pepper stryk av Edgar dagligen, men Shakira går i mellan om det ballar ur och Pepper vill gärna gå efter Edgar, så det ser väl antagligen värre ut.  Busen har han märkt är för gammal att leka med och surna Busen till så gäller det verkligen att springa.

Vilken härlig kväll

Vilket härligt väder det är på kvällarna. Gubben fick isolerat färdigt ovanför badrummet och skall klä väggen i morgon. När vi har satt in den nya dörren så är den sidan helt klar och jag kan hjälpa Micael med att fixa till tomten. Det är väldigt gropigt sen dräneringen och nästan inget gräs på nedre delen. Men det känns kanon att en sida snart är klar.

Jag klippte rent från ogräs på framsidan och skall ta längs muren i morgon. Efter att ha sett på squashen vid Thorskogs Slott, så kollade vi våran och såg att den behövde flyttas ur drivbänken. Hoppas nu de klarade flytten, de hade så himla små rötter till de stora bladen. Fyra stycken blev det och 1 har flyttat ned till Rosa.

Pepper har härjat runt som vanligt, men nu på kvällen blev han bra trött, för något så ograciöst som honom får man nog leta efter. Men har är så rolig att titta på och nu funkar det riktigt fint även med vår mellersta katt Edgar. Han har lugnat ner sig betydligt och dänger till Pepper mest i uppfostran. Pepper smyger gärna efter honom men har fattat att han vill vara i fred.

Jag lämnar inte dem ensamma inne när jag jobbar, men jag behöver inte passa dem längre och Edgar jagar inte i väg Pepper. Visserligen har Shakira varit snabb med att hålla koll på Pepper. Det ser så roligt ut när Edgar försöker smyga på Pepper och Shakira avbryter direkt. Kanske därför Edgar har gett upp sitt bråkande.

Gubben har köpt glas bollar till dammen, Rusta hade rea på dem och handverktygen.