... dina symboler här ...

Vacker men på fel plats

Tittade ut och vad ser jag står och knapra vid jordgubbarna! Göta Petter vilken tur att Lill-polarn sover, han hade ju fått ett rasha anfall utan dess like. Det är inte jordgubbarna han äter utan blommorna och bladen. Jag satte jordgubbar som skulle komma med mellanrum, nu är det bara pinnar kvar. Hua! när en viss figur vaknar i morgon.

Upptäcksfärd!

Pepper

Lille Peppers första promenad i den stora världen. Jag har väl alltid varit benhård med att katterna skall vara minst en månad innan de få gå ut. Gamle Busen fick vi visserligen som vuxen, men han var borta i 2 veckor innan han kom tillbaka, efter att vi släppt ut honom och det var enormt jobbigt att inte veta vad han var.

Pepper

Men det har varit så gott väder och Pepper är väldigt sällskapssjuk och kommer oftast när man ropar, så jag har testat med kopplet och såg att han rusade in när han blev rädd. I dag fick han gå ut en lite sväng utan koppel så att han kunde busa runt i lugn och ro. Edgar får vi fortfarande hålla koll på så han inte flyger på Pepper, men han är inte ens hälften så jobbig mot Pepper som han var mot Fimpen. Blir bara Pepper lite större så kan han ta vara på sig själv, så ger väl Edgar upp med sitt bråkande.

Pepper

Pepper

Lille Pepper

Micael med Pepper

I dag var vi och hämtade lille Pepper 12 veckor. En riktigt cool liten kille, han var lugn och fin i bilen men spydde 1 gång när vi kom in i Göteborg. När vi kom hem så tog Elvy och höll i Pepper, när Shakira kom, hon var lite mera beredd än Micael på fräs harangen som kom från Pepper.

shakira kollar

Som tur var är Shakira väldigt lugn av sig och ger Pepper ordentligt med utrymme att bekanta sig, hon låter han vara i fred tills han kommer fram själv. Även med gamle Busen var det inga som helst problem, utan Edgar är den som kan bli värst. Han var lite jobbig med Fimpen första tiden.

Pepper med gamle Busen

Men det ser riktigt lovande ut för att det skall gå hyfsat smidigt.

Uddevalla

Myskanka

Där vi hämtar hö har de 3 myskankor för att hålla bort sniglarna på tomten. Det blev att jag pratade med honom en stund, jag har funderat att skaffa just myskankor men hört att de flyger sin väg. Men han menade på att de inte flög så långt och äggen var helt suveräna att baka med för att gulorna var så stora.

Höner

Han har en så otroligt vacker gård och var riktigt pratglad, men det kändes lite dumt att springa runt och fotografera på hans tomt, han tänkte garanterat ”knasiga stadsbor”. Gubben brukar få låta transporten stå där medan han besöker sin mamma och moster i Uddevalla.

Uddevalla bron

Kickan som nyligen fyllt år bjöd på smörgåstårta och kaffedopp. Det var riktigt mysigt och vi åker snart upp igen.

Fågel

Ekorren

Gårdens lille ekorre har dykt upp igen och Shakira är överlycklig. Han springer längs muren 2 gånger om dagen hela sommaren. Det är lika roligt varje år när han dyker upp. Han springer ganska lågt i träden och ibland ser det ut som han väntar in Shakira för att reta upp henne så mycket som möjligt. Han snattrar så in i bänken och ser bara för go ut med sina tofsar.

Nära elen