... dina symboler här ...

Snart (120 av 365 )

Snart (120 av 365 )

Skall strax gå ut och gräva lite i trädgården. Det börjar bli dags att klippa gräsmattan och vi planerar hur vi skall bygga ut lite vid planterings skyddet. Jag vill ju ha en ler ugn vid hörnet och den behöver tak så det är möjligt vi bygger det först och ler ugnen när vi får tid. I år kom den konstiga tulpanen jag köpt och haft liggandes här ganska länge.

Den är ful tuff på något sett och jag har bara en lök? Kommer bara inte ihåg var jag fått den ifrån? Och bara en lök! Det ser ut som den står och lurar på en puss. Skall bli skoj att se hur den ser ut utslagen.

Snart (120 av 365 )

Kaka (119 av 365 )

Kaka (119 av 365 )

Vi börjar få rejält med rabarber och i år tänkte jag verkligen göra något med varenda en. Tobias var ledig i går och jag lovade baka rabarber kaka men var på tok för trött, så jag gjorde en idag som står färdig tills han kommer hem. Man skulle ha kardemumma eller kanel i den. Jag valde kanel men tror nog kardemumma hade varit godare.

Kaka (119 av 365 )

Elvy brukar komma varje år och skäller ut mig för att rabarberna går till spillo, men i år kommer jag bara spara den som hon delade och satte i sitt land. Bäst att spara lite till henne, hon är en hejare på att baka pajer. Det gjorde susen för de gamla plantorna att vi delade dem och jag tror jag kan dela lite till i år.

Rabarber

Uppåt väggarna (118 av 365 )

Uppåt väggarna (118 av 365 )

Hästarna stod inne i stallet när jag kom hem så jag flyttade ner de till den andra hagen. Det är härligt svalt i stallet och de hade nog myst där inne en bra stund. Många tycker det är synd om hästar som står ute i regn, men när det är varm och solen ligger på så är det så mycket värre. Mina har inga problem att vara ute när det regnar eller vräker ner snö, men när det är så här varmt vill de in i stallet en stund på eftermiddagen.

♥ Läs mer ♥

Träd (117 av 365 )

 Träd (117 av 365 )

Just nu ser hela centrum ut så här. De här träden är så vackra och man blir verkligen glad när man ser dem. I dag var jag inte ensam om att fotografera träden och det var tur att det fans så många att välja på. Det måste sett lite roligt ut för bilarna som körde förbi när vi stod ett par stycken. Jag var nere och handlade skor idag och fick fatt i ett par riktigt tuffa för 49 kr och ett par vanliga joggings dojor.

 Träd (117 av 365 )

Trist nog hade någon kört ner bilen i diket. Det brukar ta ett bra tag innan någon fraktar bort bilarna och oftast är det inte så mycket kvar av dem när de blir lämnade så här.

Bil

Kyrka (116 av 365 )

Kyrka (116 av 365 )

Valde kyrka idag ( Kållereds Kyrka ) för jag trodde det vackra trädet framför det gamla tornet hade slagit ut. Såg på Doriz vackra bilder och tänkte att det nog såg likadant ut här! Men icke! Det är nog ett par dagar kvar innan trädet är i full blom. Strosade runt vid kyrkan och tog lite kort i alla fall. Om jag inte är helt ute och cyklar skall väl kyrkorna vara öppet vissa dagar i på sommaren. Retar mig lite att jag inte passade på att gå in i Hyssnas gamla kyrka när jag ändå var där.

Sått

Det är bara ett par hundra meter till Kållereds kyrka och jag skall ta en tur och titta i de olika kyrkorna. Helt skrämmande men jag har aldrig varit i Lindomes kyrka, ridit förbi massvis av gånger men aldrig varit inne i kyrkan eller ens tänk på hur pampig den är. Elvy och jag tog en tur in till Göteborg och besökte Oscar Fredriks kyrka som har fått högt betyg av besökare på kyrkokartan.

Kyrka (116 av 365 )

Hittade en hel del kyrkor jag vill titta närmare på. Är man ändå i närheten kan man lika gärna titta in. Vi har så mycket gammal kultur och historia mitt framför näsan att man blir blind.