... dina symboler här ...

Viloplats (115 av 365 )

Viloplats (115 av 365 )

Har sått ängsblommor längs den lilla hagen. Fimpen ligger här och jag vill inte att det skall växa igen av hallon och brännässlor. Fick lite blommor förra året men jag vill ha det ännu tätare. Även den gamla vagnen fick ny jord och ängsblommor, likaså en pallkrage. Skall bli spännande att se om det blir fler blommor i år. Köpte fröerna på Rusta som låg i en kryddburk. Betydligt mer fröer i dem än i påsarna.

Tog en härlig promenad i skogen och njöt av all vitsipporna. Har ni lagt er bland vitsipporna? Det luktar ju så gott att man håller på att gå av på mitten. Det var många som passade på att ta en promenad och de tittade så förvånat på mig där jag låg och sniffade på vitsippor. Det blev inte bättre av att Shakira som höglöper nu lullade runt bland vitsipporna och såg allmänt desorienterad ut och verkade vara helt i sin egna lilla värd. Hon orkade inte lägga någon energi på att det gick folk på stigen utan fortsatte att lulla runt.

På rad (114 av 365 )

På rad (114 av 365 )

Har i stort sett varit i trädgården idag, rensat och sått. Shakira löper så det plus värmen gör henne väldigt trött. Men när Tobias susade förbi så lunkade hon efter en bit. Tur vi har så många ställen med skugga, är det riktigt varmt bruka vi blöta upp de stora sten plattorna längs väggen så hon kan ligga där och kyla ner sig.

Gick upp ganska tidigt och fotograferade daggen på daggkåpan när min kamera började strula. Jag har oftast kameran liggandes i närheten när jag grejar ute, jag är väldigt rädd om den men kan man inte koppla av och låta den ligga i gräset eller ta det i beräkningen att den kan bli lite skiten så tycker jag att man tappar lite av förtjusningen med att fota.

Daggkåpa

Oftast gör djuren något knasigt när man minst anar det. Men idag fick jag sätta mig och göra rent den ordentligt. Den fick ingen kontakt mellan objektivet i manuellt läge. Kändes himla gott när jag fick i ordning på den igen. Vi chansade på att Plantagen var öppen idag och jösses vad folk där var. Fick köpt lite fröer.

Lungört

Köpte den här fjärilsblomman som humlan gillade skarpt. Skall ta och rensa lite till innan det är bra för dagen.

Humla

Edgar kämpar tappert med att tömma dammen men än så länge är det vatten kvar. Helt otroligt vad den katten ser grinig ut.

Avkoppling (113 av 365 )

Avkoppling (113 av 365 )

Då kom våra Brasse stolar upp och där blev vi sittandes in på småtimmarna. Har ätit frukost och bloggat en stund och skall gå in och hämta mig en bra bok. Tvivlar starkt på att jag kommer göra så värst mycket i trädgården i dag. Har rensat upp det värsta och pinn högen får jag ta lite på varje dag. Fins ingen anledning att jäkta.

Det kom en blåmes och satte sig på hängmattan, han såg ut som en liten prick. Nu kommer det allra roligaste tiden med dammen. Det är redan flera fåglar som har spanat in den som bra badplats och ibland blir det rena fajten på fåglarna som vill sitta så nära fallet som möjligt. Det är en liten ränna där som passar perfekt att rulla runt i. Tydligen lagom nivå på vattnet där. Nää nu vill jag ha mera kaffe!

Avkoppling (113 av 365 )

Nyfiken (112 av 365 )

Nyfiken (112 av 365 )

Strålande väder och jag rensar upp i trädgården. Tänkte jag skulle få bort alla pinnarna vid dörren och allmänt plocka bort sånt som man bara ställt lite här och där. Det är en del att rensa men jag delar upp tomten så det känns inte så mycket. Det går ganska fort när man bara tar en bit och inget mera. Har börjat att placera ut ett par pelargoner och det lilla söta fåret hamnade på utsidan. Han ser så nyfiken och lycklig ut.

Nyfiken (112 av 365 )

Den här snigel var väldigt nyfiken med, det brukar dra ihop sig om man petar på dem men den här knatade bara på. På tok för mycket att utforska för att dra ihop sig och krypa in i huset. Satt en bra stund och tittade när han utforskade stocken. De kryper ganska fort och ögonen går åt alla håll och kanter.

Vinbärs snigel

Gubben går och jobbar med kokhuset, han vill få gjort så mycket han kan av övervåningen tills Micael och Nina kommer från Stockholm. Trodde de flesta skulle ta det lugnt idag men det byggs flitigt runt omkring här. Det var bra mycket folk på Bygg Max. Vi skall strax hänga upp Brasse stolarna så vi kan sitta och njuta resten av dagen.

Pelargon

Påsk (111 av 365 )

Påsk (111 av 365 )

Äntligen helg 🙂 Har suttigt och gottat mig på utsidan och skall strax gå ut igen. Skall flytta ner hästarna till den lilla hagen så att jag sedan kan gå upp till loftet och hämta hängmattan och ute möblerna. Lite jobbigt när man skall tampas med två stora snokar som måste undersöka allt jag plockar ut från loftet och ligger det något i räckhåll hjälper de gärna till med att dra ut det.

Här är en liten påskkorg som skall skickas till Tyskland. Det blir väl att den kommer lite sent men jag har bra haft så fullt upp. Passar på att önska er alla Glad Påsk