... dina symboler här ...

Vänner ( 75 av 365)

Vänner (75 av 365 )

Gick runt och njöt i det fina vädret och kollade om det är några påskliljor på väg. Shakira och Edgar passade på att följa med runt. Det märks att de trivs nu när våren kommer med massa spännande smådjur och fåglar. Tog ner hästarna till den lilla hagen och det rusade runt som tokar. All snö har försvunnit och det är såpass kraftig lutning att den hagen är hyfsad torr.

Edgar

Så fort det är torrare och varmare skall jag rensa rent den stora hagen från skit och skräp som brukar dyka upp allt efter de trampar upp jorden. Den här lilla blå flaskan hittade vi i går när vi rensade. Den biten där vi röjde ligger fortfarande massa glasbitar men det är avstängt för hästarna och jag tror inte vi förlänger hagen. Micael ville eventuellt plantera där.

Flaska

Härlig färg på flaskan och den var hel, så den sparar jag.

Hopp (74 av 365 )

Hopp (76 av 365 )

Vilket gott väder! Tog och rensade en bit till på väg ner mot hagen. Jag hade tänkt ta ett före och efter kort som tema men Micael undrade om jag ville se ett hopp? Så varför inte. Det ser så fint ut när alla pinnar och grenar försvinner och snart har väl de mest ruttna träden blåst omkull. Funderar att stänga av den delen och så nytt gräs. Få se, hästarna trivs så himla bra där.

Nu är det bara att elda för fullt. Fundera att bunta ihop knippar och hänga upp i taket på stall loftet. Det är så härligt att ha fyllt upp vedboden för till nästa vinter. Det är så mysigt när vi röjer intensivt en timme och sedan bara softar runt och myser.

Mars ( 73 av 365)

Mars ( 74 av 365)

Då bidde man lite äldre och förhoppningsvis klokare. Fast bara lite 🙂 Rosa kom upp med påskliljor och en kortviknings kurs som vi skall gå på den 28. Skall bli kanon roligt. Micael hade köpt jätte söta smycken och gubben en helt underbar bok om 50 utflyktsmål i Halland. Så nu vet jag vart vi skall göra så fort vädret blir lite bättre.

Fick en så mysig bok från syrran om gamla ting och ett vackert snidat hästhuvud. Jätte mysig födelsedag som vi avslutade med att bära upp allt hö. Så de kakorna jag tårtbitarna jag har vräkt i mig dessa dagarna försvann i kväll allt eftersom loftet fylldes. Gick supersmidigt nu när vi var så många som bar.

Väntan (72 av 365)

Väntan (73 av 365 )

Sitter här och väntar på att Elvy skall dyka upp. Är tårtsugen och har fått behärska mig från att tjuvstarta. Fyller år i morgon men fira i dag istället. Ops!! Nu kommer Elvy.

Satt och kollade den här filmen om perenner medan jag väntade.

Olika ( 71 av 365 )

Olika ( 72 av 365 )

Gubben är bara ledig varannan helg så då brukar vi passa på att ta loppis eller bara göra något mysigt. Men idag hade vi ingen lust att åka så långt utan vi tog loppisen i Lindome. Det verkar bara bli mer och mer prylar där så vi gick länge runt och hittade ett och annat. Men på loppisar märks det ganska tydligt vilka olika smaker vi har! Behöver jag leta efter gubben är det bara att kolla var knas prylarna är så nog tusan står han där.

Det blev lite mera krukor och en liten ljuslykta som hänger i köket. Sedan har jag blivit lite förtjust i väldigt enkla keramik prynader som den här munken. Gubben frågade mig flera gånger om jag verkligen skulle ha den! Skall han säga som köper sig en kossa!

Olika ( 72 av 365 )

Mamma köpte de här indianerna från höganäs och när vi rensade huset stod jag i valet och kvalet om de skulle till loppis eller sparas. Nu la jag allt som jag var tveksam till i en låda för sig och nu är jag bara så stormförtjust i dem. De står på fönsterbrädan i vardagsrummet och jag tycker de är jättefina. Tänker på de gånger vi åkte runt på marknader och olika porslins fabriker.