... dina symboler här ...

Redigerat (40 av 365)

Belysning (35 av 365)

Bilden i går ändrade jag i mitt kollage program, har sett att man kan göra i canvas och svartvit men inte kollat så noga. Brukar använda photoshopen till sådant. Men nu funderar jag om jag inte skall uppgradera det programmet nästa gång det kommer en ny version.
Jag sitter så pass mycket med det och det var inte så farligt dyrt. Testade här med att mörka ner bilden och höja kontrasten. När man leker med bilderna så här tycker många att man manipulerar och fejkar! Tycker det är upp till var och en och brukar försöka undvika .
En duktig fotograf som kan sin kamera ut och in ställer bara in den på under exponering och höjer kontrasten tar sitt kort och alla tycker wow!!
Men så fort man öppnar ett redigeringsprogram och där sänker exponeringen och höjer kontrasten, ja då manipulerar man, fejkar och är kass fotograf i vissas ögon!?!
Blir så himla matt! En kamera ljuger aldrig?? Eller! Det hänger ju på inställningarna tycker jag.

Redigerat

Samarbete (39 av 365)

Samarbete (39 av 365)

Hua! Vad mycket det är att göra på jobbet!! Såg nog ut som ett ras idag för gubbarna höll sig på avstånd, normalt så kommer de alltid ner och klafsar runt på mitt nyskurade golv. Så det blev Micael och gubben som fick samarbeta idag med att bära in höt. Det stormade så våldsamt tidigt i morse att vi vaknade av dånandet och när jag fodrade såg jag att stalldörren hade blåst sönder. Är lite oroliga över träden i hagen, hade ju varit lite typiskt om det blåser ner på den nya grannen.

Det kan ju bli en ganska dyr historia så det är väl bäst att ta upp en som kollar vilka träd som behöver tas.

S (37 av 365)

S (37 av 365)

Regnet vräker ner och det är lågtryck allan idag. Har världens huvudvärk och tagit två voltaren. Hmmm!! Då tar jag temat S som i skallebank. Jag skall erkänna att jag är ganska flummig när jag har kraftig huvudvärk. Fick den briljanta iden att ta en gammal medicinflaska som jag hade målat en dödskalle på. Fylla denna med diskmedel och slänga i en Treo!! Såg framför mig hur det skulle bubbla av bara tusan och jag då kunde använda temat bubblor.

Det hände inte ett skit, visst det bubblade lite men inte riktigt som jag tänkt mig. Gubben som känner igen flummar tagen försökte hjälpa till med att skaka flaskan! Men nej, det blev absolut inget att fota. Gick upp och hämtade min Osiris bräda och tänkte lägga fram det så där snyggt och mystiskt med rökelser och ljus. Det stora kornblåa loppis fatet med en ljus klämma och vildäpplen!

S (37 av 365)

Allvarligt talat vad tusan har ett fruktfat att göra med Osiris brädan? När gubben såg hur uppgiven jag såg ut med det tomma fruktfatet erbjud han sig att åka ner och handla lite mystiska frukter.  Ibland fattar jag inte riktigt hur jag tänker men mitt hem blir ganska ofta genom sökt efter fotografiska skatter. Helt klart är att jag har en hel del knepiga saker som kommer fram och används på nytt.

Så idag blev det S som i spåbräda.

Hus (37 av 365)

Hus (37 av 365)

I dag verkar det vila men annars så har de jobbat på som tokar med huset. Arbetet har stått still hela sommaren men så drog de igång mitt på vintern. De startade förra vintern med grunden. Tyckte så himla synd om jobbarna igår när det blåste så in i nordens. Han satt en bra stund på nocken och lagade pappen.

Lite konstiga vinklar på huset men de skall nog ha en jätte altan på framsidan. Skall bli lite spännande att se vilken färg de väljer och hur det kommer att se ut när det är färdigt.

Jobbar

Spegelbild (36 av 365)

Spegelbild (36 av 365)

Skall strax ta en go promenad med Shakira innan jag tänder vedspisen och städar upp. Mitt ritbord står som en propp i datarummet och gör mig påmind om min envishet! Gubben har jobbat som en tok på filmfestivalen så vi har knappt sett varandra. När han blir lite mer ledig så får de bära ut bordet.

Stallet har jag kalkat och gjort i ordning men hemmet behöver sig ett upplyft. Växterna behöver fixas till och jag behöver allmänt plocka undan. Ibland drar jag fram massa jox när jag skall fotografera och jag brukar vara stenhård med att allt skall tillbaka på sin plats men nu har jag varit lite slapp så här börjar bli lite ruffigt.

Det blåser ute och jag känner för att bara softa runt i mjukisdress och tofflor. Städa undan i lugn och ro, varvat med läsning av bloggar och eventuellt kanske baka. Men nu skall Shakira ut på en ordentlig sväng så hon är tillgodo sedd så vi kan softa runt tillsammans 🙂