... dina symboler här ...

Reglerbar (25 av 365)

Reglerbar (25 av 365)

Okey! Då har jag fått hem mitt ritbord. Nu var det så halt i morse att jag åkte på tvären ner för våran backe och jag blev så himla skraj att jag garanterat tappade minst ett kilo fett som frättes upp av upp stressad magsyra. Fy för den lede vad obehagligt. Så jag ringde hem med en timmes mellanrum för att be gubben att inte hämta bordet utan vänta tills det inte var så halt.

Hellre förlora bordet än gubben. Men han hade sandat, saltat och hämtat bordet. Så nu står hästtransporten mitt i backen igen. Gubben och Micael försökte bära in det genom dörren och det gick ju definitivt inte! Hmm såg inte så stort ut i Pingst kyrkans rum. Men det kanske kan bero på att rummet var ett x antal mer kvadratmeter än vårat rum. Enveten som jag är ville jag ha in det ändå.

Ritbord

Öppnade dubbeldörrarna vid fin ingången och har nu ritbordet ståendes i datarummet, tänkte ta i sär det för att få upp det till övervåningen. Shit! Skulle nog ha lyssnat på gubben och ställt ut det i ladan. Bordet är ju jättehögt, tungt, robust och kommer att ta upp hela min hall. Garanterat täcker det fönstret med, så att ställa det på övervåningen är uteslutet. Tyckte verkligen inte det såg så stort ut förut?! Måste ha svällt i kylan eller nåt!

Skylt

Min dröm är att göra ordning loftet ute i hagen, så vi kan pyssla där med lite grövre grejer. Bordet kommer att passa perfekt där ute och inte se så gigantiskt ut. Undrar vad han säger när jag vill att de skall bära ut det igen.

Frukt (24 av 365)

Frukt (24 av 365)

Det här glasäpplet har vi fått av farmor och det är så himla läckert. Har ett päron också men den har tappat bladet. Har använt texture action i photoshopen för att få lite variationer på det svarta pappret. Det här är en väldigt rolig funktion som går att göra i de flesta foto programmen. Hade bara en stackars banan kvar efter att Micael hade varit framme och länsat frukt skålen. Vet inte riktigt hur många äpplen han tryckte i sig när de fogade i går.

Jag gillar bäst när texturen är väldigt svag, medan Micael och Fredric tyckte den nedersta bilden är fräckast. Micael åkte precis iväg och skulle hämta upp Nina, han är så fruktansvärd ivrig att visa stenväggen.

Frukt (24 av 365)

Rimfrost (23 av 365)

Rimfrost (23  av 365)

Gick runt i trädgården efter fodringen och fick syn på att dekorations trollsländorna  fortfarande hängde kvar i äppleträdet. Köpte dem på rea när Pepper var liten. Han tyckte de var så roliga att leka med. Det såg riktigt hyfsat ut och dammen forsar på bra, har inte behövt köra varmvatten i utan det rinner på så fint under isen. Det enda som var riktigt klantigt i år var att vi inte fick in ljusbollarna innan snön kom.

De ligger och lyser under isen. Ser häftigt ut, men el räkningen är mastig som den är att varje korv öre är värt att spara. Släcker jag dem nu så kryper isen närmare och förmodligen krossar dem. Nu har de skydds gropar runt från värmen.

Dekoration

Klarröd (22 av 365)

Klarröd (21  av 365)

Hittade denna termometern med små brickor, de var väldigt populära för ett par år sedan. Hmm! Vi har som sagt lite kallt hemma så all färgerna for upp i toppen. Blir till att elda så den klarröda sjunker ner. Skall bli lite roligt till sommaren och se när alla ligger och knör på botten.

Ur fokus (21 av 365)

Ur fokus (21  av 365)

Vissa dagar blir bara allt så fel. Tog med kameran till jobbet för att fotografera hur den stora lastbils planen ser ut som en skridskobana. De har inte sandat den på hela vintern, så jag har varit helt överlycklig över att snövallen ligger precis framför det lilla stupet. Min Toyota har pussat vallen ett x antal gånger. Vad tror ni de hade gjort nu då???…. Sandat! Kunde de inte väntat en dag.

Sen tänkte jag men det är lugnt jag fotografera pappas FN och Kongo flagga istället! Bidde bara skit bilder hur jag än flyttade fram mammas läslampa och vinklade den åt alla håll och kanter, omringade flaggorna med värmeljus, Afrikanska prylar m.m. Det blev ändå taskigt med ljus och bilderna blev urusla.

Ja men då tar jag och väljer temat hatt! Pappas hatt från Afrika hängde mitt framför näsan, enkelt och bra. Hmm behövde en modell och Micael hann inte undan. Gubben som brukar vara en linslus var idag grinig och vresig. Tyckte att jag kunde hatten  på köksbordet och fota?! Wow! Så inspirerande!

Summan av kardemumman! Det blev temat (Ur fokus) Kunde inte låta bli att skratta när Micael for runt som  Michael Jackson och gjorde massa klassiska rörelse. Jag och kameran hann definitivt inte med idag.

Micael