... dina symboler här ...

103: Helt skruvat 59/365

Burspråket får nya väggar och vi kommer ha en dagbädd och en hängstol där istället för bordet som vi haft. Det har varit mysigt att sitta där under jular och födelsedagar men lite trångt. Bygger vi då ett uterum så sätter vi bordet där istället. Skönt att fått byta ut alla gamla element och nya fönster är inköpta.

41: Det är de små detaljerna som gör det… 58/365

Det är de små detaljerna som gör det…

Då började jag med det stora skåpet i det inre vardagsrummet. Vi hade bestämt oss för Oxford blue, Amsterdam green och lite varm guld. Jag hade tänkt att slipa fram den gröna färgen men det blev bara bökigt så jag målade grönt efteråt. kommer göra så med resten av möblerna.

skåp

20210228_115558[1]

Skåpet är extremt sprött och skevt, det har blivit sprickor i dörrarna men jag gillar skåpet och hoppas det håller ett par år till. Nu vaxade jag in det ordentligt och vi kommer att ställa det i köket när golvet ska slipas. Bättre att ta ut de andra möblerna i förrådet som tål lite mer stryk.

20210227_155507[1]Skåpet är extremt sprött och skevt, det har blivit sprickor i dörrarna men jag gillar skåpet och hoppas det håller ett par år till. Nu vaxade jag in det ordentligt och vi kommer att ställa det i köket när golvet ska slipas. Bättre att ta ut de andra möblerna i förrådet som tål lite mer stryk. Men nu börjar man se lite hur rummet kommer att se ut.

20210227_155427[1]

259: Redo för avfärd 57/365

Redo för avfärd

Behövde åka och hämta sandpapper pads hos Uggledalen så vi tog Jippy med oss för att promenera i Årekärr. Härligt väder och mängder av folk ute, bitvis blev det lite mycket för Jippy som gnäller medan vi promenerar. De sköt vid Sisjön och det lät  lite väl mycket. Det kom en Australisk fårhund som skakade som ett asplöv stackarn så jobbigt. Jippy blir lite stressad med när det är mycket runt omkring men som sagt hon gnyr bara.

Årekärr

Det ligger en stor ridklubb där och vi gick mellan massa hagar, Hästarna skulle precis få mat så de var lite rastlösa samtidigt som vi möter en häst och en med hund. Jättebra träning för Jippy. Vi mötte ovanligt många hundar idag och Jippy lekte med en Flat. Sedan var det nog ett par scoutgrupper ute och vandrade och då ställde vi oss åt sidan. Jippy hade lite svårt att sitta still när det var så många hon ville hälsa på.

Årekärr

Men äntligen fick Jippy kläm på att gå på spångarna, hon gillar inte att det är nät på. Vi kommer att gå här fler gånger, jätte fina slingor.

Årekärr

29: Burgare 55/365

han vila en liten stund efter jobbet innan vi åkte ner till UggledaLen och köpte färg till inre vardagsrummet. Vi hade köpt färg på Bauhaus som jag inte gillade. Nyansen blev helt fel och jag kände att det var bättre att vänta tills UggledaLen var öppen. Helen erbjud att hennes man kunde komma och öppna , men vi skulle ändå hämta annat på Bauhaus så jag tänkte att jag lika gärna kunde testa den kalkfärgen.  Som sagt Annie Sloans färg passar nog mig bäst. Kände dessutom exakt hur jag ville ha det genom att titta runt på Helens möbler. Så efter hästarna så blev det burgare till gubben och killarna jag tog en Halloumisallad.