... dina symboler här ...

266. Sista skörden (155 av 183)

266. Sista skörden (155 av 183)
Helt otroligt flädern står i blomm igen! Det blir väl inte tillräckligt att göra saft, men till tet blir det perfekt. Det blir till att ta in sista persiljan och sedan börja torka mina mynter inför vintern.

Torkar fläder

25. Blåsigt (153 av 183)

25. Blåsigt (153 av 183)

Blåser som tusan ute och det är min sista semesterdag. SUCK! Jag har haft 8 veckor och de har bokstavligen swischat förbi. Har börjat att samla in fröer och rensar i rabatterna då jag såg 3 st större snabelsvärmare. De är verkligen stora.

Stor Snabelsvärmare

Stor Snabelsvärmare

160. Knopp (148 av 183)

160. Knopp (148 av 183)

Underbart att så mycket fortfarande står i knopp, det börjar bli småkallt på kvällen så växthusen har jag stängt på ena sidan. Tror inte att mina pumpor hinner bli så stora i år. I år har jag inte fått så stor skörd, det mesta har växt lite dåligt.

160. Knopp (148 av 183)

147. Kaprifol (137 av 183)

147. Kaprifol (137 av 183)

kaprifol som vi satt i en stor kruka vid Micaels hus. Vär vi fixade rampen vid snickeboa så satte vi även kaprifol där vid rosenbågarna. Älskar kaprifol, framförallt den vilda som doftar ljuvligt.

147. Kaprifol (137 av 183)

Morgon runda

Hagen

Jag älskar att gå runt i trädgården tidigt på morgonen när första solstrålarna tittar fram. Det är så rofyllt och hundarna tycker det är kanon att kissa av sig, gå in en stund och sedan ut på promenad.

Vid dammen

Man hinner vakna till och hundarna hinner att rusa av sig så de är mer avslappnade på promenaden. Det är nog den största lyxen med att ha en inhägnad trädgård. 

Hundarna

nackdelen när vi har ganska stort är när ett rådjur har tagit sig in. Hundarna känner det direkt och sätter av för att leta upp det. Sist det var ett i lilla haden så började de att jaga! Jippy fick vi omedelbart stopp på Jackpot när hon jagat rådjuret mot mig. Där får vi jobba mera!! Men de biter åtminstonde inte, men det är illa nog att hon jagar stackarn.

Vid dammen