... dina symboler här ...

324. Tygtak (162 av 183)

324. Tygtak (162 av 183)
När vi köpte paviljongen trodde vi att taket var vatten avisande, men det var det inte! Så vi kommer att sätta kanalplast istället. Känns lite värdelöst som det är nu när man måste ta bort alla möbler ifall det skall börja regna.

337. Utsläpp (161 av 183)

337. Utsläpp (161 av 183)
Dammen har haft ovanligt mycket utväxter, även om det är snyggt så är det jobbigt att hålla rent pumpen.

337. Utsläpp (161 av 183)
I år har vi inte planterat så mycket utan bara sått Rosenskära i olika färger mellan Budlejan. Vi vet inte riktigt vad vi skall sätta längst fram så det blir mest att vi sätter nytt varje år. Det hade varit skönt att ha perenner runt hela dammen och ganska tätt så man slipper rensa så mycket.

Dammen

Krassen tar över!

Odlingstunnel

Jag hade tänkt att ha krasse runt gurkorna men de ringlar sig utåt istället för uppåt som jag tänkt. Vi har röjt så mycket på utsidan i år att tunnlarna fick klara sig lite själva. Droppslangen gör ju också att vi inte blir så bundna att kolla varje dag.

Jackpot

Tänkte jag skulle börja gå igenom i helgen vad som behöver göras.  Basilikan är så stor och kraftig att jag vill ta lite skott och torka en del. Behöver också göra plats för de växter som är ute så de kan övervintra i tunneln. Men än så länge är det mycket kvar att skörda.

Odlingstunnel

218. Orädd (157 av 183)

218. Orädd (157 av 183)
Jag har fått så många olika sortes trollsländor i år , men det konstiga är att de är runt odlingstunnlarna. De stora gröna kretsar runt dammen och lägger ägg för fullt. Men den här har jag bara sett runt tunnlarna.

Trollslända