... dina symboler här ...

Kvarglömd (278 av 365)

Kvarglömd (278 av 365)

Micael och Nina åker till Stockholm en vecka, även om de bor ute i huset så känns det lite tomt. Som om inte det räckte så var det bara denna kvarglömda godisen kvar! Förmodligen fick gubben bråttom till jobbet och missade denna? Eller! Han kanske är på ret humör? Jag får väl vara snäll och spara ett riskorn från korv stroganoffen till honom i kväll  🙂

Blev lite ställd idag när en tyckte att det var ju käckt att jag bloggade och höll på med djuren och så! Men att jag kanske skulle ta och engagera mig i om världen och se till så det blir förändringar!

Hmm! Nog fn engagera jag mig och försöker göra det bästa för mina söner. Ja jag vet! Kanske kan tyckas egoistiskt att se till familjen först! Men mår inte de bra så inte tusan har jag energi att engagera mig i andra. Försöker samla in pengar till välgörenhet, men det kanske inte räknas eftersom det är via en sån där pluttig hobby blogg?

Och får inte jag hålla på med Mitt intresse, typ fotografering och djuren som håller mig flytande. Så inte tusan har jag kraft att skapa förändringar, blir bara så matt ibland.  Många kämpar i det tysta på sitt sätt och gör små små förändringar. Vi kanske inte hörs men nog tusan finns vi och är dessutom fler än vad folk tror.

Vete (277 av 365)

Vete (277 av 365)

Fn vad flikr har strulat, där är väl den stora nackdelen när inte bilderna ligger på servern. Det är väl bara att vänta tills flikr har fixat felet, jag kan inte göra så mycket mer än att lägga detta temats bilder på servern och koppla bort det tills i morgon. Har raderat ganska många inlägg på Maria Nova och kommer att fortsätta tills allt är utrensat. Nackdelen är att jag bloggat där sedan de i stort sett startade och det är artiklar från 2008. Lär nog ta ett tag!

Vete (277 av 365)

Tog ner den gamla vetekransen, eller ertinell kransen. Spindlar och lite annat sått och gott trivs så himla bra i den och den är en riktig dammsamlare. Kände för att förnya mig lite i hallen och kanske sätta pappas Kongo prylar någon annan stans. Har märkt att man gärna river ner det som är på hyllan när man är mega trött och skall upp till sängs. Kanske bättre att bara ha några tavlor på väggen.

Kuperad (276 av 365)

Kuperad (276 av 365)

Vi var och handlade på Hornbach där vi hittade det lilla hängbuksvinet. Vi kom att tänka på Babe och köpte den trots att svansen var kuperad. Det var när att den blev det på Babe med, hon rev upp svansen rejält när hon rotade runt i vedboden. Men tack och lov klarade den sig. Vi funderade först på att skoja med farmor och ge henne den i julklapp. Hon har än idag svårt att smälta att Babe rumsterade runt i vardagsrummet och klängde upp i soffan. Medan Chasy våran storpudel vi hade då låg så snällt utanför eftersom hon var van att inte få vara i vardagsrummet.

Kuperad (276 av 365)

Vi köpte Babe som en minigris, men inte var hon en sådan  🙂  Hon fick sedan flytta ut i stallet men det var endast för att hon inte vågade gå ner till nedan våningen alldeles ensam utan höll sig in i det längsta så att vi kunde följa med henne ner. Tyckte så ruskigt synd om henne, för grisar är väldigt renliga av sig. Hade sådan ågren när vi flyttade ut henne men det fungerade jättebra. Sedan hade hon bara en halv dörr så hon kunde gå som hon ville.

Babe

Babe var en riktig hejare på att kupera marken och det fanns inte en enda maskros här när hon levde.

Krom (275 av 365)

Krom (275 av 365)

Hua! Jag hade lite extra jobb på jobbet idag så jag åkte in hyfsat tidigt. Tog ner hästarna i den lilla hagen eftersom det skulle bli fint väder och den stora hagen behöver hämta sig lite. Det har varit jättefint väder men så jänspikars kallt. Skall strax göra klart det sista i stallet och ta en promenad innan jag tänder en brasa och fortsätter med mina bilder. Tänkte fixa till soppa idag i den nya kastrullen. Det är gubbens julklapp från hans jobb och det var i sista stund han hämtade ut den.

Bellman

Jag behöver lägga upp lite nya bilder på   Mostphotos och blev så full i skratt när jag såg bilder på Pepper när han var liten. Skall erkänna att jag är ruskigt dålig på att bränna av mina bilder, utan de ligger mängder i hårddisken igen. så himla korkat med tanke på att jag redan förlorat mängder av bilder när datorn har havererat eller den externa hårddisken. Älskar att ta kort men att sitta och sortera och kasta hälften tycker jag bara är så tradigt även om man hittar en del som kan vara användbara till trisset imorgon.

Pepper

Hittade en hel del bilder på Lill-polarn som jag inte har använt. Tror jag skall hoppa över fototeman som skall göras varje dag, det är inspirerande och roligt i början men nu börjar det allt bli bra segt. Nu är man dessutom så seg efter jobbet och har bråttom att hinna promenera eller rida innan det blir becksvart. Tycker nästan jag har fotograferat allt som finns här i huset vid det här laget. Får väl se hur jag gör  🙂  Men kolla in Beethovens blick när han går fram för att kolla vad som står på gärdsgården. Inte rev han ner Lill-polarn heller utan sniffade försiktigt.

Beethoven och Lill-polarn

Eget tema 29. Förberedelser

Eget tema 29. Förberedelser

Här är Micaels övervåning, han har satt istappar som ljuset rinner på. Han ville se hur det såg ut innan han sätter fast det under taket. Monica tyckte Micaels hus var så färg glatt när vi kom hem ridandes i mörkret. Rinnande vita istappar på övervåningen, ljusgult i köket, vitt i hallen och lila från vardagsrummet. Såg väldigt välkomnande ut där det ligger på toppen.

Eget tema 29. Förberedelser

Beethoven väntar på att jag skall fixa i ordning honom. Testade nu med att galoppera över ängen bett löst. Gick hur bra som helst, men när vi skulle tillbaka så vet jag inte riktigt om det var Bellman som kom lite för nära eller vad det nu var för något. Beethoven stannade  i alla fall men inte jag som fick mig en liten flygtur. Det var så korkat! Hade varit bättre att skritta tillbaka än att ta upp honom i galopp igen, uppvärmd och het som han var. Hästarna orkar så himla mycket mera nu att man få se upp så de inte tar kommando på små saker som man missar.

Typ att Bellman alltid försöker trava i kapp istället för att öka gången, att Beethoven alltid försöker beta så fort man stannar. Det är massa av småting som vi får håll koll på nu när deras energi är på topp. men hellre att de har sådana grejer för sig än att de försöker dra eller bär sig illa åt.