... dina symboler här ...

Eget tema 8. Student (149 av 365 )

Eget tema 8. Student (149 av 365 )

Japp! Då var även minstingen klar och tar studenten. Eventuellt skall ha upp och sommarjobba hos Ninas bror. Lite trist att han skall vara i Stockholm men han samlar på sig erfarenheter och kommer att få svetsa en hel del. Då kommer han förhoppningsvis sedan hem till ett helt färdigt hus.

Få säga att de skötte festen kanon bra och kom upp ordentligt själva på morgonen. Nu sitter de och vänta på att få gå på balen och jag hoppas den blir riktigt kanon. Micael är mestadels i huset nu och trivs riktigt bra nu när kompisar kan komma och gå lite hur som helst på dygnet.

På gång (148 av 365 )

På gång (148 av 365 )

Pust! Vad mycket det var att göra på jobbet och jag hade sett fram emot att få vila en stund i soffan. Men Micael skall ha kompisar på student vaka  i huset och fler kommer på champagnefrukost. Nina är här och skall följa med på student balen som är i morgon kväll. Kändes lite taskigt att lägga mig och sova på soffan när jag städar betydligt fortare än de.

På gång (148 av 365 )

De fick åka iväg och handla madrasser, tilltugg och flytta in några av mina växter så det inte ser så kalt ut. Toastolen sitter fast provisorisk så vi lätt kan ta ut den igen när de vi skall kakla. Men det är ändå skönt att toaletten fungerar så de slipper springa in till oss varje gång. Det blev en liten nödlösning med ett toalett bord 🙂

Nödlösning

Våran gamla bäddsoffa får duga tills Micael skall hämta sin nya soffa. Nu när soffan kom på plats var det lite lättare att se vad han skulle köpa. Han ville ha en 3 och en 2 sitts, men det blir nog en 3 sitts och en stor fåtölj i stället. Även om det får plats så blir det bra snävt. De skall väl mysa spela spel, kolla på filmer och sedan champagnefrukost innan det bär av en sista gång till skolan.

Gubben testar soffan

Vila (147 av 365 )

Vila (147 av 365 )

Idag blir det nog bara vila för mig. Skall börja jobba imorgon och vill softa runt en sista dag. Monica kommer upp om en stund så skall vi tar en tur med hästarna, hoppas vädret håller i sig så vi får en mystur.

Åldrad (146 av 365 )

Åldrad (146 av 365 )

När Micael och gubben tog ner innertaket i hallen hittade de denna pocketbok från 1914 av E. A. Köning Över Bord. Språket i den är så mysigt men det fins bara 112 sidor. Synd för den verkar vara riktigt spännande. När vi ändå springer på loppisar så skall jag hålla koll efter boken. Vem vet man kanske har tur.

Tur att jag var ute tidigt idag och rensade i trädgården för nu vräker det ner igen. Det blir antingen en film eller att jag går igenom de diabilder som jag inte är färdig med. Eller varför inte en bok! Ja en bok blir det, kopp kaffe och gubben köpte en Mango Marabou.

Kedja (145 av 365 )

Kedja (145 av 365 )

Det regnar och är riktigt tråkväder idag. Börjar känna mig lite stressad över att jag skall börja jobba på måndag. Det har varit helt suveränt att vara ledig, önskade bara att de hade varit bättre väder de sista dagarna. Men nu får jag ju tillfälle att pilla runt i Photoshopen. Gillar att fota blommor med vattendroppar och så blött som det är nu så var det ju perfekt.

Backsippa

Det är ett lager på dessa bilder som gör att de är mindre detaljer och förhöjd skärpa. Det blir då väldigt klara och skarpa bilder med ser ut som man målat dem, framför allt på Pelargonen. Skall strax ta en långpromenad med Shakira, känner mig lite mossig i huvudet och behöver nog frisk luft och rensa skallen.

Flytande (144 av 365 )

Kedjorna som hänger på första bilden är gamla ko grimmor och det blev att jag hängde upp dem på väggen för jag har så svårt att slänga så gamla ting. De är så härligt använda att ringarna är så slitna att de nästan gått av. Vi fick ju förstört ganska mycket gamla ting i branden och att ta kort på grejerna när man flyttade hit tänkte man inte riktigt på.

Pelargon

Kände att jag behövde pigga upp mig med färgbomber och den här pelargonen är så jättesöt. Gillar när det blir diffust runt om kring och har oftast kameran inställt på det, men idag när jag inte ville ha det tog det ett tag innan jag kom på hur jag skulle ändra inställningarna. Är lite enkelspårig på kamerans inställningar.

Blomma

Tobias Rhododendron buske börja blomma och den brukar dra till sig mängder av humlor. Det blir att sitta och fotografera humlor så fort vädret blir bättre. Nej nu skall jag ut och promenera börjar bli bra mossig. Ni får ha det så bra.

Rhodrodendron