... dina symboler här ...

Ingång (9 av 365)

Ingång (9 av 365)

När jag plockade bort jul sakerna kom lille Bertil fram och jag längtar kopiöst efter våren då jag kan placera ut honom i trädgården igen. Fast när jag fodrade hittade jag allt hans tillhåll. Kommer att försöka gå på kursen om hur man kallmålar. Hade varit roligt att fixa en kompis till Bertil. Typ nr 2 som kan vara under mitt äpple träd.

Pyssel (8 av 365)

Flugsmällare

Det har regnat hela dagen och jag passade på att pyssla. Såg att det var ett av temanen och behövde komma till skott med min ” Glöm ej att köpa tavla ” När jag och Rosa var på ÖB sist plockade jag till mig ett gäng flugsmällare och Rosa blev helt chockad och trodde jag hade grova problem med flugor när jag nu behövde så många flugsmällare.

Jag trodde att flugsmällarna eller rättare bara stål pinnarna skulle fungera som det man sätter lapparna på. Hmm! Lite bökigt men till sist fick jag dit det. Givetvis när det bara var matlapparna kvar strejkar min skrivare. Vill absolut inte ha lila lappar utan jag hade tänk mig röda. Trots att jag gjorde rent skrivhuvudet så blev det bara lila och jag kände tålamodet tryta.

Pyssel (8 av 365)

Tror jag skall be gubben göra lapparna så de blir jämna också. Med nu skall jag städa upp efter mig eller? Kanske skall kolla om det är något tema! Då behöver jag inte fundera på vad jag skall fota 🙂 Nää dags att städa upp.

Oljelampa (7 av 365)

Oljelampa (7 av 365)

Så nu har jag plockat bort det mesta av jul sakerna men behållit jul staden och svampslingan runt öppna spisen. Känns lite vemodigt, har verkligen haft en kanon jul! Men men det kommer jul nästa år med så det är väl inget att knorra om egentligen. Passade på att tända mina oljelampor. Gillar den lilla ensamma lampan, den är så tunn att man knappt vågar ta i den medans den nedanför är riktigt rejäl med tjockt glas.

Har köpt de här på RK och vi brukar hålla utkik efter just oljelampor. Micael önskar sig ett par och hittar vi ingen mer så får väl den kraftiga flytta ut till honom. Nu fick jag fatt i någon gammal olja som attans luktar pyton så det var ovanligt kortvarigt mys med lamporna i kväll.

Typisk när nu Let´s Dance börjar snart. Hmm! Får tända en brasa och käka en fusk pizza. Mums!

Oljelampor

Öde (5 av 365)

Öde (5 av 365)

Åkte iväg tidigt till jobbet men åkte ganska fort hem igen. Det var bedrövligt att ta sig in och det verkade inte sluta att snöa. Ville ta mig hem innan det blev för mycket snö på vägarna. Det är så äckligt att köra när snön är så djup att man ligger i spår och underredet skrapar i.

Paltade på mig ordentligt när jag kom hem och tog en långpromenad med Shakira. Tänkte jag skulle fotografera när barnen åker pulka vid sjön. Men det var helt öde vid sjön och det var svårt att avgöra vad ängen tog slut och sjön började.

Stackars Shakira fick skutta före så jag hade några spår att gå i. Snön var så djup att vi fick gå genom bostadsområdet hem. Dåligt plogat så det var bra tungt idag. Shakira ligger på en filt och sover i soffan, hon blev verkligen trött av att gå och pulsa så.

Självporträtt (4 av 365)

Självporträtt (4 av 365)

Trött och seg efter att ha varit och jobbat och inte blev det bättre när jag gick igenom mina bilder. Vissa motiv skall man bara fullständigt hoppa över! Eftersom vi har mängder av speglar på jobbet tänkte jag ta ett självporträtt. Avskyr verkligen att fotografera mig själv och jag fattar bara inte hur Elvys döttrar kan ta mängder av bilder med mobilen och se fullständigt perfekta ut.

De fotografera mot spegeln och kameran syns inte? Hur tusan håller de? Försökte bra länge innan jag gav upp och frenetiskt började skrubba väggarna istället.

Gillar att man fritt kunde välja om man ville manipulera bilderna. Gyllene tillfälle att lära sig mera om fotoprogrammen man har i datorn. Tänkte ladda ner Gimp igen och testa lite nytt.