Det är kallt men vilket härligt väder, Solen skiner och det låter som vårfåglar ute. Man får sådan lust att börja röja på tomten och gräva rent i rabatterna. Det är väldigt mycket grenar som har blåst ner i hagen igen, så det kanske kan vara något att börja med. Sedan tyckte vi att dränerarna som fixade till vid garaget gjorde ett sådant kanon jobb, att det kanske inte hade varit så dumt att ha grusat hela vägen vid garaget. Som det är nu så har vi lämnat en bit över rot källaren. Gubbarna trodde att den skulle klara vikten av en bil, men det får inte rinna in mera vatten så att väggarna luckras upp. Det kan kanske vara något att ta tag i när det spritter i kroppen? fast det är klart Shakira fäller så in i norden att en rejäl dammsugning här inne inte hade varit så dumt. Nej nu måste jag bara ut!
Diskuskastaren
Jag tog med Lill‑Polarn till RK i Kungsbacka i dag – något jag aldrig kommer att göra om! Jag letade efter ett par ljusstakar och en stor koffert till Tobias när jag plötsligt hörde ett illvrål ljuda över hela lokalen.
Lill‑Polarn hade fått syn på ett par tofflor och blivit helt såld. Där satt han på hyllan och provade dem i godan ro när två äldre damer dök upp. De hade tydligen bestämt sig för att köpa honom – båda två! Så där stod de och drog i honom från varsitt håll. Stackaren blev fullkomligt vettskrämd.
Efter det höll jag stenhård koll och lät honom sitta på min arm resten av besöket. När vi gick förbi en tavla som föreställde “Diskuskastaren”, berättade jag att min pappa en gång karvat ut en sådan i trä, och att min storasyster har den nu. Han var dessutom en riktigt duktig målare.
När vi kom hem for Lill‑Polarn direkt till datorn. Han tog fram en bild på statyn, poserade för glatta livet och utbrast att jag minsann hade den snyggaste diskuskastaren i världen! Alla andra var bara skrutt i jämförelse. Sedan fortsatte han att babbla om hur rika vi skulle bli – för vem skulle inte vilja ha en tavla föreställande honom som diskuskastare?
Delsjön, kalt men vackert
Dagens bild är från Delsjön. Det var härligt att hinna ta en längre promenad med Shakira idag, det var visserligen ganska kallt men solen sken. Jag hade så bråttom att komma iväg idag, att jag glömde både mössan och vantarna. När vi stannade till vid sjön så sprack isen av värmen från solen, det lät ganska mycket så vi blev ståendes en bra stund och bara tittade på sprickorna som dök upp. Såg hel mysko ut när sprickorna bara dök upp med ett knakande.
Oj vilken gång!

När jag kom hem i dag hämtade jag bara Shakira och åkte direkt till Delsjön. Jag ville så gärna se Lill-Polarns min när han fick se trägången! Det mörknar ju så fort nu, så jag hade bara en timme på mig innan skymningen. Och jag vill helst inte stå mitt i ingenmansland när mörkret faller.
Som jag misstänkte blev Lill-Polarn alldeles till sig – precis som Shakira. De började genast springa fram och tillbaka som små tokar. Eller rättare sagt: Lill-Polarn sprang, medan Shakira övergick till sitt bekväma lunkande tempo så att han skulle kunna hänga med.
Men halvvägs ut på trägången fick jag till slut ta upp Lill-Polarn och sätta honom på axeln. Han hade totalt rasat ihop i en liten hög. Han tycker själv att han har en elitgymnasts kondition – men den ville tydligen inte riktigt visa sig i dag, efter allt “hårt arbete” han haft på sistone.
Hmm … just det! Gissa vem jag fann sovandes först i bastun, sedan i samlingsrummet och till sist i kulverten?
Scrapping

Det var min tur att ha kärring onsdag och jag har varit så sugen på att scrappa. Jag fick ett så fint sett av Ing-britt i julklapp och har gått och fingrat på det sen dess. Rosa hade en hel påse med sig men rosetter, band, papper och framför allt lim. Jag hade glömt att fixa lim och saxen hittade jag inte heller, så det är något jag måste köpa in. Det var så typiskt för jag gick förbi ett sett på 4 saxar som var jätte billigt. Köpte jag det då!! nej! min klant.
Vi käkade köttbullar och spagetti medan vi valde fotografier. Elvy gjorde en ego scrapping som hon skall ge Jimmy, Rosa började med Patric och skall ta resten av barnen sedan. Jag tog en bild på oss var, som jag tänkte att Tobias skulle ha i sitt hem. Lill-porlan ville också ego scrappa så jag får väl fortsätta hjälpa honom i morgon, just nu är jag så super trött att jag tror jag somnar vid datorn om jag inte går och lägger mig.


