... dina symboler här ...

Skärpedjup

Dagens bild är på tallgren. Vi brukar åka runt och hitta lite nya vägar att promenera på. Det är så tråkigt att gå samma sväng med hunden och ibland har jag stort behov att gå av mig och rensa tankarna. Jag skulle testa skärpe djupet på min kamera och fotograferade den här grenen. Fattar fortfarande inte riktigt skärpe djupet och skall sätta mig någon dag och läsa på, men det dyker alltid upp något som skall göras först.

Är det något bakom?

Dagens bild är på en grav. Jag har gått en längre tid och funderat om det kan vara en grav bakom denna buske? En granne till mamma som vi kom i bråk med ringde till kyrkoförvaltningen och tyckte inte vi skötte graven. Därav att vi har gravvård. Samtidigt ser en del gravar ut så här! och en del har överhuvudtaget ingenting. Jag har god lust att klippa ner de här grenarna.

Pilligt värre.

I dag var det kärring onsdag hos Rosa. Hon hade fått massa pärlor av sin mamma och vi skulle göra nyckelringar. Kul men väldigt pilligt och vår syn var väl inte som i ungdomens dagar. Rosa gjorde en sköldpadda, Elvy skulle göra en Krokodil men det bidde bara en trasselsudd och jag gjorde en råtta. Jag vill gärna prova att göra fler figurer av pärlor men kanske börja med lite större pärlor. Elvy bör starta med bollar om hon skall kunna se vad hon gör. Men roligt hade vi och jag han bli klar.

Spöken?!

I dag handlade vi ny toalettstol till Tobias och skall sätta in den i helgen. Det är helt otroligt vad man glömmer små viktiga ting. Jag gick direkt in till Tobias efter jobbet och skulle tvätta mig innan jag började med glasen, inte en handduk fanns där. Så vi bad Tobias göra en lista vad som behövs och vad han önskar sig.

Vi köpte lite kuddar och plädar som han kan ha i soffan, men handdukar och sånt glömde vi bort. Tror det blir lättare att få överblick när möblerna är på plats och det viktigaste av allt, att badrummet blir färdigt.

När vi satt och gottade oss i soffan, så small det till i rutan. Min första tanke var spöken! Alla tre hyresgäster har klagat på spöken under årens lopp, så det var det första jag tänkte på. Tobias som satt i fåtöljen sa att han såg något vitt, och trodde det kunde vara en fågel. Men när gubben gick ut och tittade så satt Fimpen på utsidan. Han måste ha varit vimsig idag, för hoppa genom rutor har han aldrig provat på förut. Och även om det spökar där uppe så måste det vara väldigt snälla spöken, för Shakira somnar så fort hon lägger sig på mattan.

Tisdagstema : Halloween

Tisdagstema : Halloween Jag brukar skära ut en pumpa, men hittade inte en som passade, eller rättare sagt jag lade inte ner någon större energi. Jag har väldigt blandade känslor för Halloween, tycker det är en grej som inte hör hemma i Sverige. Samtidigt kan jag förstå barnen som tycker det är kul. När barnen var yngre och gick med masker, sa jag till dem på skarpen att de inte fick ringa på dörrarna hos folk, även om det är grejen, så är det många äldre som tar fruktansvärt illa vid sig och jag tycker att den delen bara är rena tiggeri. Så pumpa bilder är det enda jag kan visa upp i dag.