... dina symboler här ...

Han började idag!

Jag blev så himla paff när jag kom hem idag, dräneraren kom tidigt i morse och vad jag trodde lämpade av grävmaskinen. Men han hade börjat att gräva idag och kommit riktigt långt, han har beräknat en vecka och gräver han så här fort så lär den nog inte ta längre tid. Han skall gräva baksidan och ner till framsidan.

Tisdagstema:fågel, fisk eller mittemellan

Tisdagstema:fågel, fisk eller mittemellan Det här bilden är fotograferat från bron vid Saltströmmen 3 mil utanför Bodö. Vi är så högt upp att el stolparna kom under oss, jag fick zooma ganska mycket för att fiskmåsen skulle synas på bilden. Så det blir fågel i dubbel bemärkelse för mig idag på temat.

Regn och rusk!

Vilket skit väder! regnet öser ner och det blåser.  Gubben är och hämtar hö och hälsar på släktingar i Uddevalla. Jag ville stanna hemma i dag och städa, det har varit lite mycket med Tobias hus. Men jag känner mig så trött och mitt humör är som vädret just nu. När jag dammsug köket såg jag en dam komma uppför backen och misstänkte att det var något med hästarna. Den lilla hagen gränsar ner mot bostads orådet och folk kan ibland kommer upp, på gott och ont.

Men så vände hon och gick ner igen och jag tyckte det var bäst att gå ut och kolla. Beethoven som ser ut som en mammut korsning, hade krupit ur sitt täcke och var dyngsur. Med tanke på hastigheten han kom fram till mig så ville han verkligen in. Tog in dem för kvällen och skall gå upp om en stund för kvällsfodring. Fattar bara inte varför damen vände!?

Vilken värme!

Dagens bild är på Tobias köksfönster. Tobias jobbade igår och det verkar funka riktigt bra. Gubben och jag gick upp och fixade till lite saker. Jag är äntligen klar med badrummet, så nu är det bara för honom att städa själv. Men jag ville inte missa stjärnor på is, så vi blev sittande där med kaffe och hade det hur mysigt som helst. Kändes som en liten semester tripp på tur man hand på något mysigt hotell. Vi investerade i luftvärmepumpar till husen och hos Tobias gör den extrem nytta, det var så varm att vi stängde av elementen.

Helge!

Dagens bild är på min nyinköpta Helge! Gubben fick till toalettstolen till Tobbe i alla fall och vi slapp att ringa på proffs hjälp. Vi åkte iväg och köpte en till toalettstol, nu när det är rea. I kokhuset är inget färdigt men nu har vi element, toa, en trappa och ett sött begagnat kök som vi hoppas skall passa.

När vi renoverade Tobias kök så köpte vi det begagnat på en köksaffär för ca 6 år sedan och peppar ta i trä, det är lika fint ännu, även om vi då var lite tveksamma till ett vinrött kök. Men det var priset som avgjorde, det är så himla mycket som skall renoveras och då behövde alla hus nya kök. Den söta älgen hittade jag i en butik när vi skulle hämta toalettstolen.