... dina symboler här ...

Nu vågar även jag stänga av inkommande vatten…

Då har vi vatten igen i husen, de passade på att fixa till en huvudkran i kokhuset till in kommande vatten. Som det är nu måste man hoppa ner i en brunn och stänga av vattnet, det gäller att inte vara för tjock som den killen som skulle läsa av vattenmätaren, han skrattade så han vek sig när han ringde efter sin magra kollega. Det är ganska ovanligt att så antika kopplingar sitter kvar.  Gubbarna körde även bort den gamla kastanjen och skall fixa till en riktig parkering bredvid garaget. Det har tydligen legat gamla dräneringsrör, som skall leda bort allt vatten från Tobias tomt, som det var nu så rann allt vatten rätt ner på Kokhusväggen.  Om allt går som det skall, så kan kokhuset bli ett riktigt trevligt litet hus. Micael är så ruskigt förväntansfull att jag hoppas att inget går fel. Man får inte glömma bort att det är bra gammalt, med långvarigt dränerings problem.

Vatten, vatten

Dagens bild är på en dörr. Regnet bara vräker ner och jag bekymrar mig lite för dräneringen. Vi började väl i senaste lagret, men det gällde ju att ha fått ihop tillräckligt med pengar. Råga på allt elände så körde de av in kommande vattenröret till Tobias, så det finns inget vatten hos honom nu. Tur att han inte flyttat ut riktigt ännu och att han har gubbens lugna temperament. Han skall jobba hela helgen så han tyckte det var lugnt, de skall ju fixa till rören idag. Jag är mer en stress gurka och ser hur vatten forsar åt alla håll och kanter, även där det är tekniskt omöjligt.

Länge lever hoppet!

Dagens bild är på grävskopan. Hoppas vädret är bättre idag så att gubbarna kan fortsätta med dräneringen. Det skall bli så skönt när det är färdigt och vi kan koppla av. De har hittat en gammal fundament som det förmodligen stått någon panna på. Hade varit roligt om de hittade en skatt, men det är väl till att hoppas på för mycket.

Grattis Elvy!

På kärring onsdagen var vi hos Elvy som fyllde år. Så ett stort Grattis önskar vi henne. Rosa och jag köpte en ljushållare som man kan dekorera själv. Elvy som är tokig i akvarium såg genast ett mini akvarium framför sig. Jag tror hon hittar på massor av kul hon kan stoppa i behållaren. Hon var inne på att fylla den med godis! snålvattnet lär ju rinna på de flesta som kommer på besök, det är ju inte lätt att komma åt godiset när ljusen väl är tända ovanpå. Skall bli spännande att se vad hon gör för dekoration till julen.

Längtar

Dagens bild är på en påfågelfjäder. Fotograferade den när jag var på  Garden of the Season. Det var där jag såg en vit påfågel för första gången. Jag längtar tillbaka till sommaren så det riktigt värker i kroppen, hade det bara varit snö så hade det känns ljust och bra. Men detta gråa regniga väder tar nog knäcken på mitt humör fullständigt.