... dina symboler här ...

Paddan

Dagens bild är på Paddan. Jag bor ju vid Göteborg, har jag åkt Paddan då!? Nej inte i år heller. Sist jag åkte Paddan var när jag var liten och bodde i Sjövik. Jag tippar på att jag var 8 eller 9, jag ser att det är min småskolefröken som sitter ett par rader fram.

I tonåren var det tönt varning på Paddan, så ingen vågade ens nämna att man ville åka den. WOW den går ju denna månad med. Gubben skall vara ledig ett par dagar, så han får offra sig och följa med. Läste på sidan också att man kunde gå på  Älgsafari för 395kr. Tror jag skippar det, vad är spänningen? man sitter ju i buss. Eklanda bjuder på mera aktion, med gatlopp mellan rör och dylikt.

Så det blev!

Idag var det min tur att ha kärring onsdag och jag ville bli klar med garaget, vi tog jättemycket sist men vi hann inte bli klara med tömningen. Tänkte jag skulle vara snäll idag och påbörja tömningen så fort jag kom hem, och eventuellt överraska Elvy och Rosa med att det var klart. Hum, iden funkade jättefint tills en stor luden 5 kronors spindel kom springande framför näsan. Shit, luften rann totalt ur mig och jag blev stående som en pinne, jag verkligen avskyr spindlar, jag har ju en gubbe!? det är väl sånt man skall ha dem till? fixa väck allt som är vidrigt. Nää, jag bara kände hur höstdepressionen kom farande som en orkan, ringde direkt till Rosa och började knorra om att jag ville baka muffins istället.

Jag skulle bara gå ut med Shakira först. När jag gick på stigen såg jag så mycket konstiga svampsorter, framför allt var träden fulla. Shakira sprang lös och tittade upp i alla trädkronor efter fåglar och ekorrar, inte en chans att matte fotograferade det där konstiga bruna slempropparna på träden!? När jag skulle ta ett kort så kom Shakiras nos fram hela tiden och jag tittade upp och funderade på vad hon höll på med? Bakom oss stod en försynt hundägare som måste ha tyckt att jag var hel knäpp som tog kort på svampar och hade nada kontroll på hunden. Tur att Shakira har koll på sig själv och vet att hon inte får rusa fram. Det var bara det Shakira ville göra mig obs på. Helt otroligt att hon inte rusade fram till den andra hunden, utan bara tittade förväntansfullt om hon fick springa fram och hälsa. Så idag blev det inte mycket arbete, utan heta diskussioner om ditt och datt medan vi käkade mat och bakade muffins. Rosa var gullig och hade en film med sig, men med tanke på hennes konstiga smak så vågade jag inte sätta på den.

Väderkvarnen.

Dagens bild är på en gammal lampa. Nu börjar det bli mörkt på morgonen och eftermiddagen. Då blir det dags att gå igenom lamporna. Den här lampan som är en väderkvarn, har vi fått av Claes-Olofs föräldrar och den är jätte gammal. Surfade runt på nätet igår för att hitta olika dekorationer på slingor. Hittade en som var tunna små löv med dioder, men den var väl antagligen svin dyr , för det stod inget pris. När jag kommer hem från jobbet skall jag leta vidare. Känner att det är dags att ändra om lite i rummen.

Tisdagstema:humor

Tisdagstema:humor Det är mina två kompisar personifierade, båda två är fyllda av olika slags humor och skratten duggar tätt på våra kärringträffar. Även om vi ibland känner att vi är supertrötta och helst vill slippa undan, så är onsdagarna guld värda. Denna bild är tagen när vi var på Marstrand och var så extremt trötta, att allt blev en enda flum utflykt.

Vattendroppar

Jösses vilket skit väder, Shakira är lite åskrädd och for runt och tittade upp mot himmelen när det åskade. Jag hade ytterdörren uppe i fall Shakira ville springa in, men idag ville hon gå med runt och fotografera, trots åskan. Däremot var hästarna lite griniga och ville inte riktigt lämna oss i fred när vi var inne i hagen och skulle fotografera en gammal skorstensgrund. De var betydligt läskigare för Shakira än åskan, så jag gav dem lite hö så vi kunde vara ifred. Lika bra att vänja Shakira vid åskan, när hon själv hellre vill vara med än att springa in och lägga sig under sängen. Hon är otroligt snabblärd och kämpar på med sina rädslor, bara hon får göra det i sin takt och man har en 100% avslappnad hållning vid hennes sida och nonchalerar hennes rädslor. Så idag var hon kanon duktig och hade riktigt rolig ute. Jag försökte koncentrera mig på olika vattendroppar, men blir lite störd av att kameran blir fuktig, jag måste skaffa något skydd så jag kan ta kort i lugn och ro även om det ösregnar ute .