... dina symboler här ...

Spegel spegel….

Dagens bild är från när jag var på Garden of the Season  upplevelseträdgård. Det jag gillade var alla dekorationer och att det använt så mycket gammalt. Gjutjärnsgrytan som jag har likadan, hade de använt i fontänen. Super fräckt, och att sätta alla gamla vikter hela trappan ner. Skall snart dit igen och få mer inspiration.

Garden of the Season – upplevelseträdgård

Garden of the Season – upplevelseträdgård ligger i Billdal strax söder om Göteborg. Vi såg skylten när vi hade varit vid Oxsjön och tänkt att det blir nog ett bra utflyktsmål nästa gång. Wow säger jag bara, vilken underbar dag jag och Gubben haft. Vi gick runt och bara myste bland alla härliga växter och dekorationer.

Vi stod och pratade en stund med Ingemar, såg namnen på deras hemsida. Han stod och jobbade för fullt med att mura runt den ena vattenfontänen. Han berättade att de har haft öppet i 4 år och att det kommer väldigt mycket besökare på deras evenemang. Så för min del så vet jag precis var jag kommer att befinna mig vid juletid. Vi fikade och satt bara stilla en stund och njöt i denna härliga trädgård, eller som den lilla gruppen som satt bredvid oss tyckte (som edens lust gård).

Oxsjön

I går var vi på en härlig promenad runt Oxsjön. Shakira är lite åskrädd och såg ut att må allmänt dåligt, hon hade även spytt så vi tänkte att hon skulle få bada en stund. Hon brukar piggna till ordentligt efter ett dopp. Så fram med promenadguiden, Oxsjön är nära och bra, dit kör vi. Shakira badade flera gånger och piggnade till så hon hade jätteroligt och nu har hon även börjat simma i vattnet. Hon hade fullt sjå med att samla in näckrosbladen. Nu tog hon verkligen sats och slängde sig i vattnet och började simma, så fisketuren med Elvy gav goda resultat för Shakiras simträning.

Det var en helt lagom tur och naturen var jätte vacker. När jag var bland buskarna och fotograferade såg jag den här albino skogssnigeln? jag har aldrig tänkt på att våra skogsniglar är så stora! Vi hade jätte tur med vädret, när vi hade gått runt sjön och precis satt oss i bilen så började det regna ordentligt. På hemvägen såg vi en skylt där det stod Garden of seasons ( upplevelseträdgård?)  Jag hade även sett den skylten när vi var vid Billdals Parken och blivit nyfiken. Så det hade vi satt upp som ett resmål.

En färgklick..

Dagens bild är på mina stockrosors blad. De har åkt på någon ohyra så bladen och blomknopparna har blivit alldeles prickiga. Har gått och väntat på att blommorna skall slå ut så ohyra eller annat som gör att det dör är det sista jag vill ha. Den här lilla getingen satte sig som pricken över i-et och gav lite mer färg.