Dagens bild är på Fimpen som försökte gömma sig för Shakira. Men det hade han inte så mycket för. Utan han fick så snällt leka ett tag till med Shakira. Stackars Fimpen, han får tillbaks alla gånger han suttit som ett halsband runt Shakira och bitit sig fast som en igel. Nu är hon ju betydligt större och lite tuffare att tampas med. Så nu är det Fimpen som får ge sig och gömma sig i buskarna.
Tisdagstema : ögon Vår ena Tinker har så fina ögon. De är alldeles blå, när han blir stressad så ser han lite skum ut. Ljust isblå med en pytte liten pupill. Det är många som reagerar på hans ögon men jag är så van att se dem, att jag bara ser alla underbara skiftningar från ljusblått till lila allt efter humöret.
Dagens bild är på kranen som vi har på utsidan, den blev kvar efter branden. Jag har varit inne på att såga av den men ångrade mig när jag hängde upp en Hoya på den för fotografering. Vi funderar på att göra en damm och ha kranen som dekoration. Den får i vilket fall vara kvar ett tag till, något skall vi väl kunna hitta på att ha den till. Den har inte fungerat på flera år och vattnet till den kom från en vatten ådra ute i hagen som har varit torr i flera år.
I dag åkte vi till Jonsereds herrgård och promenerade en bit runt Aspen. Det var så himla vackert och Shakira var helt överlycklig, hon vet att vi brukar gå ganska långt när vi tar bilen någonstans. Det var ganska branta stigar med många trappor och en helt otrolig utsikt. Vi mötte en och annan flanör annars var det helt öde. Folk satt väl hemma och laddade upp för fotbollsmatchen. När vi kom till Humlebadet så sprang Shakira i vattnet och busade, tills hon kom på att man kunde fara fram och tillbaka på bryggorna. Det låg två änder och solade på bryggan och Shakira verkade inte bry sig något nämnvärt? Och vi tänkte att det är lugnt, hon är ju ganska lydig och jaga det får hon absolut inte göra och det är något jag tränar ofta på.
Uppenbarligen hade Shakira varit för upptagen av vattnet för att se änderna, för när hon fick syn på dem så tvekade hon 1 sekund och tog sedan världens fart på bryggan och ett rejält språng rätt ut i vattnet. När hon såg sitt misstag vände hon i vattnet och simmade mot bryggan men kom inte upp utan hamnade under den. Jag han precis ta tag i svansen och hala fram henne. Tur att jag alltid har selen på henne, det blev till att ta tag och dra upp henne. Allt gick så himla fort att Shakira aldrig hann bli rädd utan fortsatte att leka i vattnet. Det hade varit så trist nu när hon börjat simma och verkligen har roligt. Jag blev dygn våt så det var bra att det hände på hemvägen, men det blåste så att jag var ganska torr när jag var framme vid bilen.
Vi stannade till en stund vid fabrikerna och hit skall jag igen och gå runt. Jonsered är en bruksort med anor från stenåldern och den mesolitiska kulturen.
Dagens bild är på vår gamla hästkärra. Satt och lekte lite i Photoshopen när jag fick lust att göra en bild med tekniken Out of Bounds. Fast när jag suttit en stund så kom jag på varför jag så sällan gör sådana här bilder. Jösses vad det frestar på tålamodet när man inte gjort så här på länge. Hästkärran börjar verkligen se bedrövlig ut med stora hål och det växer ogräs på flaket. Det är min kärringonsdag nästa vecka, så vete tusan om vi inte skulle ta och ge oss på att renovera upp kärran. Har ju gnällt lite i bloggen att det bara är jag som rensar skit medan gubben gör roliga grejer. Den här kärran kan ju vara något att bita i.