... dina symboler här ...

T-shirt från VistaPrint

Fick för ett par veckor sedan erbjudande om att sätta en bild på t-shirt och jag funderade på om jag skulle ta hästarna eller Shakira. Rosa hade skickat efter en sådan fin t-shirt på trädgårds bloggen och jag tänkte att jag kunde ta min blogg då. En rolig grej och mina söner ville också ha varsin t-shirt, men de ville ju inte ha någon kärring blogg på!? Hmm undra vad de menade med kärring!?

Lite för nära…

Fotograferade min blåklint, eller det som är kvar av dem. De har nästan vissnat ner helt så det var inte så mycket för bina att samla nektar ifrån. Det som har tagit lite tid att vänja sig vid är att jag måste ta kameran mot objektet istället för att jag zoomar in objektet. Den här stackars getingen fick nog sig ett par rejäla blåtiror av linsen som han flög rätt in i varje gång han skulle till nästa blomma. Solen lyste så att jag hade svårt att se på displayen hur korten blev och när jag gick in för att kolla så har jag varit alldeles på tok för nära, jag har flera bilder på ett par rejält arga geting ögon.

Nålpåträdare från 50-60 talet ???

Den här använde mamma väldigt mycket och jag hade glömt hur man sätter tråden för att den skall gå genom nålen. Elvy och jag tog med den till Kode för vi var helt 100 på att de visste hur man skulle lägga tråden, men icke de hade aldrig sett en sådan pryl? När jag kom hem från jobbet satt jag och med mitt kaffe och pillade en bra stund när jag kom på hur man lägger tråden, helt otroligt att man alltid skall krångla till allt när den lättaste lösningen är den rätta. Sökte runt på nätet och hittade en som sålde en likadan på Tradera.

Jag lyckades inte få tråden på nålen som på den här bilden jag fann på nätet? Tur jag inte gick efter den då hade jag väl suttit ännu, eller släng den i sopporna .

Katten Linus

Katten Linus är dagens kort, fotograferat i Kode. Han är ca 15+ ungefär lika gammal som vårt senilsnöre Busen. Det var lite roligt att se att båda katterna är så lika i sitt sätt. Långsamma coola inte så bekymmersamma, frånsett när det gäller maten. Linus har fått behålla sin vikt medan vår Busen är ganska tunn, men Busen är lite svajig i bakbenen så det är väl bara bra att han inte väger så mycket. Man blir så himla glad att se när det lyser harmoni om ett gammalt djur. Linus verkar inte gå så långt från gården heller om man tittar på omfånget runt magen och precis lika tjötig som Busen.

Kode

Kärringonsdag och Elvys tur att hitta på något. Rosa var iväg med sitt jobb till Stockholm. Vi åkte hem till Elvys syster i Kode, vi har pratat om att besöka dem förut men det har runnit ut i sanden varje gång. Men idag blev det av och jag var jättespänd på att få se deras altan som de håller på att bygga runt huset. Jag säger bara wow vad fräck den är, den kommer att bli hur mysig och fin som helst när den blir klart. Altanen går nästan runt hela huset och hade Claes-Olof sett den hade han velat göra likadant.

Jag hade det helmysigt och det är skönt att komma hem till en familj där man bara kan sitta och koppla av, att få vara sig själv. Vi gick runt och fotograferade lite när Elvy satte sig och posera på stenbordet, så det syntes väldigt väl att Elvy kände sig hel trygg och trivdes som fisken i vattnet. Vi skall snart åka upp igen och förhoppningsvis kunna göra lite nytta och hjälpa till med lite av varje.