... dina symboler här ...

Tobias dag

Det var Tobias stora dag i dag och släkten från Uddevalla kom ner och firade. Det blåste något våldsamt när vi väntade på att Tobias skulle rusa ut från skolan och jag frös rejält. Micael stod så tålmodigt och väntade i sina tunna kläder, fattar inte att han inte frös. Typiskt att det fina vädret skulle ta slut just i dag.

Tobias skall på Studentfest på Trädgår’n och förmodligen fira hela natten. Jag hoppas han får roligt och att killarna inte festar allt för våldsamt. Kompisarna som kom och hämtade honom var redan rejält uppåt och kvällen har knappt börjat.

Det är inte lätt att vara liten

Dagens bild är på den här lille rackaren som jag hittade i garderoben. Jag var så ryskit trött efter jobbet och efter att vi hämtat vår student i skolan att jag bara slängde mig i säng innan Claes-Olofs släkt skulle komma. Hörde visserligen ett kraftigt kvittrande men trodde det kom utifrån. Den här stackaren måste ha blåst in genom fönstret när han vilat, för den kan då inte vara speciellt gammal. Det är kraftig vind och det är inte många meter den orkar flyga i stöten, får bara hoppas att den klarar sig undan mina katter och allt annat farligt där ute i stora vida världen.

Pionen

Dagens bild är mitten på en pion. Skall erkänna att jag känner mig just nu lika ufo aktig som mitten på en pion. Det har blivit svalare ute och förhoppningsvis blir det regn. Kan behövas både för marken och själen just nu. Tobias tar studenten i morgon och vi har inte haft kraft att fixa till allt för honom men jag hoppas verkligen han får en kanon fin dag ändå.

Kallt…

När Syrran var här promenerade vi vid Lärjeån men jag hade glömt sätta i minnes kortet. Syrran har en riktigt antik kamera som man inte kan zooma eller något utan det är bara att trycka och se glad ut så blir korten som de blir. Och de blir verkligen knepiga . Jag kände mig så rastlös och Shakira har inte kommit ut som hon skall, dels för värmen och allt annat som har hänt på sistone. I dag tog vi en tur längs ån, inte så att vi promenerade så mycket längre än vi brukar utan vi tog mer tid på oss.

Shakira har ju varit rädd för att simma så vi tog oss god tid vi ån och jag var med henne i vattnet. Vi stod vid varsin sida idag och till sist så sprang hon fram och tillbaka. Hon hade jätte roligt och blev bara tuffare och röjde på ganska friskt i vattnet det sista. Så idag har hon simmat även om man såg att hon tyckte det var läskigt så hade hon i alla fall jätte roligt . På hemvägen var hennes självförtroende på topp och hon sprang runt som en tok.