Dagens bild är från Lärjeån. Shakira blir så förskräckt att hon simmar så hon gör en turbo vändning och simmar tillbaka till mig. Hon älskar att bada bara hon slipper att simma, men idag tänjde hon på gränserna ordentligt och hade jätte roligt.

Dagens bild är från Lärjeån. Shakira blir så förskräckt att hon simmar så hon gör en turbo vändning och simmar tillbaka till mig. Hon älskar att bada bara hon slipper att simma, men idag tänjde hon på gränserna ordentligt och hade jätte roligt.

Dagens bild är på husgrunden. Det här är gluggen till vår rot källare och trots att jag rensat så kommer det ett envist hallonskott varje år. Ett tag var vi inne på att fixa ett badrum där nere men vi var lite osäkra på fuktigheten som blir. Det kan bli väldigt snyggt med stora stenblock som vägg men det är ganska kallt där nere och man hade fått bila ner golvet minst en meter. Hade man varit helt säker på att få rätt temperatur så att det inte börjat mögla så kunde det varit värt jobbet. Jag använder det som förråd till min trädgårds grejer.

Dagens bild är på pojkarnas koja de byggt första året när vi flyttat in på gården. Nu är de 19 och 17 så det är väl dags att plocka bort bräderna. Har lite svårt att se dem framför mig sittandes däruppe och speja över hagen nu när de är så stora. Men vem vet! Kanske bäst att fråga. Det är så torrt i markerna att jag tog mig en tur på slingan för att se hur mycket bete det är kvar till hästarna och får vi inte regn snart så blir det till att köpa hö. Den lilla skogs delen som är väldigt kuperad är mysig att gå runt i men behövs röjas igen på grenar och allmänt ses över så det inte har krupit upp mer glas ur marken som kan skada hästarna. Okey att det kanske inte fans soptippar förr, men måste bönderna gräva ner så mycket porslin och glas!? Porslinet och flaskorna har ju antikvärde om det hade varit helt, det är ju så man kan se generations skiften på mönstret i tallrikarna.

Den här kråkan satt i träden på Mölndalsbro, det såg lite roligt ut för både folk och fä är lika utslagna i denna värme. Det lilla torget var fullt av folk som satt på bänkarna och försökte ta igen sig. Kråkorna och duvorna satt ovanligt nära folk för att få lite skugga och den här lilla kråkan satt rakt över en rad folk.

Vi skulle göra fågelbad av rabarberblad hos Rosa idag. Jag tyckte så synd om Elvy, hon hade sådan migrän på begravningen och var lite orolig över att det inte skulle släppa till på kvällen. Det har varit en fruktansvärd jobbig tid och tröttheten börja synas och kännas överallt. Har tagit migrän tabletter först nu i kväll och tror jag hann ta dem i tid så att jag klara mig. Elvy dök upp efter en stund och vi satt och började göra gropar i sanden innan det slog mig att det nog inte var så man gjorde.

Rosa hade börjat söka efter information på nätet kom ut och började blanda cement. Hoppas bara jag tänkt rätt nu annars lär jag få äta upp det här i evigheter! Rosa fixade till fika och vi fick oss en go pratstund i paviljongen. Men nu skall jag gå och lägga mig så inte migränen tar överhand.
