... dina symboler här ...

Ljus begravning

Begravningen för mamma var i dag och jag har gått och mått ganska dåligt. Begravningar är bland det tyngsta och jobbigaste jag vet. Jag blev lite överraskad över prästen som höll en jättefin och inte så tungsint gudstjänst. Så för min del blev det ett jättefint farväl av mamma. Claes-Olof och Ingmari hade ordnat kaffe vid Stensjöhill som var väldigt vackert där vi åt räksmörgås och tårta. Jag brukar inte gilla efterkaffet men i och med att gudstjänsten inte var så tungsint så var det helt okey. Väldigt strongt av Anne Lise och Björn att åka fram och tillbaka från Oslo på samma dag för att vara med. Det var jättefint att Torbjörn hade möjlighet att komma hit på väg hem från Danmark.

Bellman gottar sig

Dagens bild har jag tagit i trädgården. Bellman hade lagt sig ner men reste sig upp när Shakira sprang runt honom. Shakira har blivit allt mer nyfiken på hästarna och håller sig gärna nära dem, men vågar fortfarande inte gå för nära.

Tisdagstema : upp

Tisdagstema : upp Det här är ekorren som bor på vår gård. Shakira springer gärna uppe på gärdsgård och håller uppsikt i träden efter ekorren. Ekorren har bott här i så många år att den har blivit van vid hundarna. Shakira gick vi runt med på gärdsgården när hon var liten för att hon skulle vänja sig vid hästarna. Nu springer hon gärna runt själv och ställer sig på de högsta punkterna och ekorren brukar reta henne ganska rejält och så fort Shakira tappar intresse så går ekorren en bit längre ner och tjattra tills hon springer tillbaka.

Grattis Rosa!

Efter jobbet kom Elvy och vi åkte till RK i Kungsbacka. Rosa fyllde år och Elvy behövde köpa sig en ny dress. Jag hittade ett par skor och handmålade kakelplattor. Nu när jag gått upp i vikt är det betydligt lättare att hitta kläder och det känns bra att ha kommit upp i storlek 36 som sitter tajt. Hade jag vetat att jag skulle gå upp i vikt så lätt så hade jag slutat röka för länge sedan. Har kämpat med vikten i så många år och haft svårt att hitta kläder, så nu när jag lagt på mig lite är det roligt att handla kläder igen. Vi letade efter trädgårdsgrejer till Rosa och hittade lite blåa ting som hon kunde ha på muren vid poolen. Elvy och jag hade riktigt roligt när vi gick och dividerade vad vi skulle köpa. Innan vi hittade de blåa sakerna så satt Elvy och gjorde olika blomsterarrangemang och folk sneglade lite nyfiket på vad hon höll på med. När vi kom till Rosa så bjöd hon på glass och chokladkaka. Jag har inte hunnit vara så mycket hos Rosa de här dagarna så det var jätte roligt att åka ner och bara koppla av.

Gubben klipper gräset

Dagens bild är på gubben när han klipper gräsmattan. Det är så torrt i markerna nu att allt är sönderbränt. Åk gräsklipparna är bland en av de bästa investeringarna vi har gjort, dels är det lättare att få pojkarna att klippa och dels är här lite för backigt för att ta med vanlig gräsklippare. Vi köpte en släpkärra till så vi kan köra lite av varje. Jag hoppas verkligen att det kommer regn snart så att gräset i hagarna börja växa, det börjar bli lite ont om gräs till hästarna.