... dina symboler här ...

Backsippa

Dagens bild är en överblommad backsippa. Jag skall ta någon dag och plantera om mina växter. Jag har varit så trött när jag kommit från jobbet att jag inte orkat vattna och rensa ogräs, så här börjar bli rejält igenväxt nu igen.

Backsippa

Blåklint

Dagens bild blir på en förädlad blåklint. När jag var yngre så tyckte jag den här blåklinten var ganska fula. Jag har en rad i trädgårdslandet och tycker numera att de är ganska fina. Fotografera man riktigt nära i mitten så är de lila med svart och ser ganska spännande ut. Jag hade mängder förut men vår gris Babe älskade dem som frukost så de har blivit kraftigt reducerade.

Första grilldagen

Idag var det kärringonsdag och vi städade ur hos mamma. Det kändes bra att vi var så många och att det gick så fort. När vi kom hem var det tänkt att gubben skulle ha maten färdig, men det tog ett bra tag innan han hade gjort rent grillen och hittat allt han skulle ha. Rosa var väl den som var hungrigast i dag och såg bara desperatare ut allt efter tiden gick. Till sist var hamburgarna klara och jag han inte ens ur stolen innan Rosa och Elvy hade försett sig med varsin hamburgare. Med tanke hur mycket jox de la i mellan är jag imponerad att de fick in det i munnen med den hastigheten. De var redan inne på sin andre innan jag hunnit börja med min.

Medan Rosa och Elvy satt och små tjattrade så hade jag bäddat ner mig i hängmattan med ett täcke och kände hur otroligt trött jag var. Det var tur att jag skulle köra dem hem annars hade jag väl blivit sovande ute i natt. Hängmattan är riktig förrädisk och till och med Elvy har varit på väg att somna, hon som i normala fall måste sova hemma och med öron proppar.

Dagens bild

Dagens bild tog jag på hemväg från Rosa. Jag hade tänkt vara noga med att verkligen ta en ny bild varje dag så att det inte blir att man bara går igenom gamla bilder och slänger upp. Det har varit lite kämpigt de här veckorna men jag känner att jag behöver komma igång med bloggen och mina bilder igen så jag får något annat att tänka på. Jag har en tendens att isolera mig och bli osocial när jag mår lite dåligt. Tur man har vänner som rycker tag i en, så man håller sig flytande.

Tisdagstema: randig

Tisdagstema: randig Kom att tänka på hängmattan. Jag hade tänkt bygga ställningen på en av våra kärringonsdagar men gubben trodde inte vi skulle få ihop den. Jag blev så himla sur på honom, typiskt att han skulle bygga något roligt och vi gå och röja sly. Den dagen skall han vara glad att han inte fick hammaren i skallen. Men nu i efterhand får jag erkänna att han gjorde ett bra jobb och jag älskar att vila mig i den efter jobbet.