... dina symboler här ...

Underbart härligt vårväder

Jag tog en härlig lång promenad med Shakira innan vi skulle ut och äta middag. Hästarna låg och gottade sig i den lilla hagen. Det ser ut som de vaktar varsitt håll av hagen. Oftast ligger de åt samma håll och bredvid varandra. Hoppas att det blir sådana här fina dagar framöver så vi slipper allt regn. Stora hagen behöver kraftig dränering och plockas rent på gamla träd, men jag har inte haft riktig ork till det ännu.

Det var så varmt och gott i skogen när vi gick i lä att jag hade lust att sätta mig på en stor sten och bara lyssna på fåglarna. Vi njöt verkligen båda av promenaden idag och jag tog mig tid att titta mig runt på träden och alla vitsippor. Det här trädet såg bara för roligt ut och jag tyckte det föreställde både det ena och det andra.

Tisdagstema : Mat

Tisdagstema : Mat Micael vår yngste son fyller 17 år idag och vi brukar gå ut och äta som tradition. Claes-Olof försöker få pojkarna att testa afrikansk mat, som grillad krokodil och dylikt. Men Micael nappade inte på detta i år heller utan ville testa Palestinsk mat idag. När Tobias fyllde år tänkte vi äta det men restaurangen var fullbokad. Har vi tur kanske det finns plats i dag. Den goda lukten från restaurangen har följt mig i 1 år nu och jag blir hungrig bara jag tänker på den. Håller precis på att äta en skål cornflakes med vanilj fil och ser i fram emot att äta på restaurang med familjen i kväll. Skall inte glömma att ta med mig kameran i kväll som jag gjorde när vi var på  Canton House

Hos Rosa och testar decoupage

Kärringonsdag hos Rosa och hennes pojkar och min minste tonåring ville vara med idag. Vi hittade en söt bild på Dart vader som liten på nätet,  Micael limmade fast den på en tegelpanna och målade rätt på med färgen. Det skall bli en ljushållare när den är klar. Fredrik och Patric målade varsin mugg och jösses vad duktiga de var, deras första muggar och så fräcka. Det är kul när de tyckte att det var roligt och vill göra mera .

Jag lånade min syster koffert och packade ner målargrejerna, servetter, lim och 2 krukor. Elvy och Rosa skulle måla på kruka men jag ville inte måla idag utan göra decoupage på min tegelpanna och kruka. Men idag var jag otrolig trött och satt mest och tittade på alla andra . Elvy blev så sugen när hon såg mitt pillande med servetterna så hon gick över till att göra decoupage hon med.

Rosa hade lagat jätte god mat idag och förberett så vi skulle få plats hela högen, så idag tyckte jag lite synd om henne när jag var för trött för att hjälpa till lite bättre. Hon han liksom inte sätta sig ner och måla på sin kruka idag utan fick mest springa runt och serva alla.

Vackra Ljusmanschetter?

Jag var iväg efter jobbet och köpte tapetklister och servetter så jag kan testa decoupage på mina tegelpannor. Det skulle ligga en stor hobby affär på Hisingen, men när vi kom dit visade det sig att det bara var kontoret för affären. Förmodligen går det bara att beställa via internet. Så gubben och jag hoppade in på Myrornas istället. Där köpte jag en liten skål som tillhör en serie jag samlar på. Hinken har jag fått av Rosa, burken av Carolin, silen, såp koppen av mina föräldrar och så har jag ett handfat och en kopp som jag fått utav Elvy. Jag köpte en påse med lite blandat för 10 kronor.

Jag såg att det låg ett par gurkor och potatisar men jag kunde inte riktigt se vad det var och så var det olika blommor i alla möjliga färger. Tänkte att det här skulle kunna komma till användning i olika dekorationer. Snacka om att bli paff när jag såg att grönsakerna var en ljusmanschett. Det finns massor av skoj man kan göra med dem, men ljusmanschett? Vete tusan i vilket sammanhang man kan ha användning för den som en ljusmanschett. Har aldrig sett en sådan innan och jag har på känn att jag kommer ha den som favorit.