... dina symboler här ...

Stolt (297 av 365)

Stolt (297 av 365)

Wow! Vilken dag 🙂 Fick ett samtal från en helt överlycklig Lill-polare som fått tillökning i familjen. Han var så stolt att jag trodde telefonluren skulle explodera. Alla mådde bra och stormtrivdes i Afrika, även Wumba Wu skulle få tillökning så de skulle världens brak fest nästa vecka med fyrverkeri så gigantiska att vi garanterat kunde se de.

Det var roligt att att snacka en stund med den lille vandalen innan jag fortsatt med tvål tillverkningen. Har varit en mysig dag med turer på loppisar.

Eget tema 42. Jobb avslutat!

Eget tema 42. Jobb avslutat!

Gubben var hemma när jag slutade jobbet så vi tog en snabb sväng till RK. Hittade lite mer dekorationer. Så nu blev jag klar med lyktan. Detta var en test lykta men jag tror att jag kommer ge min tyska mamma den. Jag hade tänkt göra en sådan här lykta till favo gubben på jobbet, men känner jag honom rätt så är han nog mer intresserad av godsaker. Även om jag nu tänkt lägga chokladtomtar i lyktan. Tror jag scrappar en ask till honom istället.

Eget tema 42. Jobb avslutat!

Nu är det lite för dålig belysning i rummet för att pilla bort lim kladd och trådar som gärna blir efter limpistolen. Jag hittade en jätte fin resebok över Tysklands bergsområde. En roman och två barn böcker. Jag förstår betydligt mer än jag trott, men har fortfarande extremt svårt att förstå när någon pratar om de inte pratar ren skoltyska. Jag har inte tänkt på att jag kan kolla efter böcker RK. Barnböcker är ju kanon att börja med.

Eget tema 42. Jobb avslutat!

Eget tema 41. Jobb pågår!

Eget tema 41. Jobb pågår!

Oj oj! Fick med mig perfekt papper hem från jobbet och skulle påbörja julklapparna, men vilket pill! Trodde jag skulle bli färdig men jag är bara halvvägs med en. Skönt att tv:n och bredbandet kommit igång igen så jag kan fortsätta  framför idol. Men nu måste jag i säng, skall upp om 5 timmar igen. Tur det är fredag i morgon.

Eget tema 41. Jobb pågår!

Eget tema 40. Flitiga

Eget tema 40. Flitiga

Hmm! Det lär nog dröja innan vi får telefon eller tv. Så att ha allt via nätet var en urusel idé. Försöker man få hjälp via Telia så slussas man ju bara runt. Mysar mig med gamla filmer framför brasan så länge, tur man har samlat på sig lite filmer under årens lopp.

Grannarna vid hagen sliter som små troll med huset och det kanske blir klart i år. Nu har det kommit ganska långt i alla fall.

Torkade clementiner

Har mest bara slappat och torkat clementiner till jul dekoration, jag verkar ha kommit in i en riktig trött period och känner mig mest ganska grinig. Även  Bellman och Beethoven var på usla humör och nonchalerade mig när jag kom med maten, Bellman var sur som ettika för att jag satt tillbaka tråden som han rivit ner för att gena in till stallet. Han stod bara där och spände blicken i mig och drog i tråden. Så det blev mat flera timmar senare när de slutat att tjura och kom gåendes den rätta vägen utan att dra i snöret.

Det kändes väl lite taskigt att stänga dörren framför nyllet på dem, men Bellman kan verkligen bli gräslig om han får hållas. Beethoven går mest och sympati tjurar och backar upp. Nu är det tack och lov inte så ofta som det går så här långt och det brukar ebba ut ganska fort.

Eget tema 39. Shit happens!

Eget tema 39. Shit happens!

Shit! 1-2 dagar till utan telefon och tv, fast man får väl vara glad att det inte är elen. Jag har dragit över surftiden på det mobila bredbandet, så telia har satt det på snigelhastighet. Funkar att lägga upp ett inlägg men inte så mycket mera. Får läsa ikapp bloggarna jag följer senare. Det hade väl varit ett gyllene tillfälle att pynta färdigt här men jag tror jag skjuter upp det till helgen istället. Kände för att se på gamla filmer.

Ljusbricka

Gjorde i ordning ljusbrickan och bytte ut kaninerna mot tomtar och snö istället. Det är i stort sett bara köksgardinerna och jul staden som är kvar. Men Tobias behöver borra nytt hål till värmepumpen så det känns lite menlöst att sätta upp staden. Pumpen kommer att sitta ovanför vid ena änden.