... dina symboler här ...

Eget tema 38. Av

Eget tema 38. Av

FN vilket strul  🙁  Ingen tv eller internet. Där är ju stora nackdelen när allt inklusive vanliga telefonen går via bredbandet. Har kopplat in lilla minidatorn så att vi kunde ta kontakt med Monica på FB och få hjälp. Det verkar som kabeln ute i hagen har gått nu igen. Får se om det är fixat i morgon. Tänkte bara slänga upp temat i alla fall.

Eget tema 38. Av

I går när jag åkte med Rosa till gravarna glömde jag stänga av vattnet, så det blev översvämning i Bellmans box. Vidrigt med tanke på att den är nersänkt så det blev som en gigantisk ler bassäng med all torv. Sedan hade Bellman irrat sig in i det värsta ler området i hagen, det skall vara avstängt men pinnarna hade blåst ner. Nu hade han tänkt gena för att komma snabbt in till sin mat och blev ståendes, han får verkligen kortslutning i bollen när han hamnar fel, inte blev det bättre när han kom in och fick syn på sin vatten fyllda box.

Men nu har vi tömt allt och kalkat, så får jag se om vi kan fylla på med torv i morgon. Tur att vi har en dubbel box över.

Eget tema 37. Storm

Eget tema 37. Storm

Tvi vale! Här är det full storm och grannens presenning far nog snart iväg. Snickaren är här och hjälper gubben och Micael med att sätta upp skivor som skall stå lutat från taket så att inte snön lägger sig och smälter innanför dräneringen. Det kommer bli en uteplats där till sommaren med tak. Det har visserligen inte läckt in något trots att det har tok regnat i sommar. Men lika bra att gardera sig.

Usch! Ljuset blinkar bra här nu, hoppas inte någon el tråd är på väg ner igen.

Eget tema 37. Storm

Hyacint (296 av 365)

Hyacint (296 av 365)

Pust! Vi tog en sväng till Frölunda för att handla på Panduro, men jag höll på att få spatt. Jösses! Vad folk! Fick i alla fall köpt papper så jag kan börja med lyktorna. Tänkte jag skulle ha hunnit färdigt allt idag men det sprack med råge. Halva överdelen på bokhyllan skall väck, gubben vill ha den nya värmepumpen på den väggen istället så att värmen från kaminen slussas runt ordentligt. Det blev att jag skulle flytta väck de grejerna och fram med jul sakerna.

Adventsljusstake

När jag skulle sätta upp adventsljusstakarna så hade jag bara udda? Shit! Så irriterande. Jag är ganska enkelspårig när jag pyntar och städar och vill helst göra klart vissa delar först för att jobba mig ut mot köket. Sedan är stora rums bordet fullt av pysselprylar som jag behöver när jag gör lyktorna. Jag får nog kånka ner brudkistan igen så jag kan ha grejerna där. Nu ser det ut som en himla mess i vardagsrummet och det får det göra tills i morgon. Passade på att göra i ordning guld hästskon med nissen jag köpte på RK.

Nisse

Eget tema 36. Mysar

Eget tema 36. Mys

Har mest gått runt och små städat. I morgon kommer jag att plocka fram resten av adventsljusstakarna och byta klart gardinerna. Nu blir det mest att  man bara plockar bort och förbereder för lite tomtar. Skall plocka undan lite till sedan ger jag mig, känner mej bra seg och skall nog bara sätta mig och titta på en film. Det var inte så länge sedan jag gjorde en stor städ här så jag blir nog klart med allt i morgon.

Gubben och Tobias skall ta upp köksgolvet och kolla hur omfattat Tobias vattenskada blev. Försäkringen täcker med självrisken ligger på 4000 kr. Hua! Känns som pengarna bara flyger iväg. Tobias såg väl lite positivt på det på grund av att han nu kan ta ett lite mörkare golv. Nu har han ju bott där uppe såpass länga att han kan renovera och byta som han vill. Vi tyckte bara att det var lite onödigt att han ville tapetsera om köket det första han flyttade in. Nu har han egna pengar och bott in sig såpass att han är på det klara med hur han vill ha och vad han vill ha. Nu kan han härja bäst han vill.

Lekplats (295 av 365)

Lekplats (295 av 365)

Wow! Idag har jag nog sett världens fräckaste lägenhet med in bygd gård alldeles ny byggt. Folk flyttade in i omgångar, så det skall bli spännande att se när alla har flyttat in och gjort i ordning utanför sina lägenheter. Jag ser framför mig hur Leiha kommer recandes runt på diverse prylar. Jag tror de kommer få det toppen där.

Det var ju tänkt att vi skulle hjälpa Elvy med att städa ur den gamla lägenheten, men hon var redan klar när vi kom så det bidde till att koppla av och ta en fika.

Fundersam