... dina symboler här ...

Akrobat ( 76 av 365 )

Akrobat (76 av 365 )

Satte mig på muren när jag kom hem och bara myste. Det är fortfarande för mycket tjäle att rensa i rabatter men snart så… Hade förberett stallet och Bellman den slapprumpen försökte  hoppa över gärdsgården i stället för att gå runt och in i stallet. Jag stod på utsidan och var på väg ner med Beethoven.  Bellman tar båda framhovarna och drar ner de stora stenarna för att muren skall bli lägre och lättare att hoppa över.

Shit! Vad grinig jag blev. Förstår att han stressar upp sig om vi står på utsidan men de måste lära sig att inte gå bärsärkar gång utan ta sig till utgången. Fick satt fast Beethoven och ropat runt Bellman så han kom farandes med svansen i vädret och gjorde hiskeliga bocksprång i min trädgård. Var lite orolig för bilen men det gick bra. Fick ner dem till den lilla hagen till slut i alla fall. Härligt att se deras glädje och Beethoven som jag höll i grimman skötte sig perfekt tills jag släppte, då for han i väg som en raket i hagen.

Synd att jag inte kunde fotograferat detta för då hade ni fått se riktig akrobatik, nu får ni nöja er med min gamla clown akrobat. Helt otroligt att den har hållit i så många år.

Vänner ( 75 av 365)

Vänner (75 av 365 )

Gick runt och njöt i det fina vädret och kollade om det är några påskliljor på väg. Shakira och Edgar passade på att följa med runt. Det märks att de trivs nu när våren kommer med massa spännande smådjur och fåglar. Tog ner hästarna till den lilla hagen och det rusade runt som tokar. All snö har försvunnit och det är såpass kraftig lutning att den hagen är hyfsad torr.

Edgar

Så fort det är torrare och varmare skall jag rensa rent den stora hagen från skit och skräp som brukar dyka upp allt efter de trampar upp jorden. Den här lilla blå flaskan hittade vi i går när vi rensade. Den biten där vi röjde ligger fortfarande massa glasbitar men det är avstängt för hästarna och jag tror inte vi förlänger hagen. Micael ville eventuellt plantera där.

Flaska

Härlig färg på flaskan och den var hel, så den sparar jag.

Hopp (74 av 365 )

Hopp (76 av 365 )

Vilket gott väder! Tog och rensade en bit till på väg ner mot hagen. Jag hade tänkt ta ett före och efter kort som tema men Micael undrade om jag ville se ett hopp? Så varför inte. Det ser så fint ut när alla pinnar och grenar försvinner och snart har väl de mest ruttna träden blåst omkull. Funderar att stänga av den delen och så nytt gräs. Få se, hästarna trivs så himla bra där.

Nu är det bara att elda för fullt. Fundera att bunta ihop knippar och hänga upp i taket på stall loftet. Det är så härligt att ha fyllt upp vedboden för till nästa vinter. Det är så mysigt när vi röjer intensivt en timme och sedan bara softar runt och myser.

Mars ( 73 av 365)

Mars ( 74 av 365)

Då bidde man lite äldre och förhoppningsvis klokare. Fast bara lite 🙂 Rosa kom upp med påskliljor och en kortviknings kurs som vi skall gå på den 28. Skall bli kanon roligt. Micael hade köpt jätte söta smycken och gubben en helt underbar bok om 50 utflyktsmål i Halland. Så nu vet jag vart vi skall göra så fort vädret blir lite bättre.

Fick en så mysig bok från syrran om gamla ting och ett vackert snidat hästhuvud. Jätte mysig födelsedag som vi avslutade med att bära upp allt hö. Så de kakorna jag tårtbitarna jag har vräkt i mig dessa dagarna försvann i kväll allt eftersom loftet fylldes. Gick supersmidigt nu när vi var så många som bar.

Väntan (72 av 365)

Väntan (73 av 365 )

Sitter här och väntar på att Elvy skall dyka upp. Är tårtsugen och har fått behärska mig från att tjuvstarta. Fyller år i morgon men fira i dag istället. Ops!! Nu kommer Elvy.

Satt och kollade den här filmen om perenner medan jag väntade.