... dina symboler här ...

Accessoar (46 av 365)

Accessoar (46 av 365)

Fortsätter även i dag med hjärtan. Jag använder väldigt sällan smycken men har lite smått och gott i min gamla pigtittare. Det som alltid får mig att le är ett halsband som var ganska dyrt med pärlor och strass. Vi köpte det till mamma och stoppade ner det i en bytta full av godis. Mamma var en riktig gottegris. Tror aldrig hon använde det men minen när hon såg godiset :)) Halsbandet hoppas jag kunna använda vid någon fin tillställning. Jag borde haft på mig det när vi bodde i Victoria sviten på Amalias hus i Gränna.

Bäst att låta gubben skruva upp den ordentligt hos Micael till helgen, han vet bättre hur reglarna sitter och vilka skruv som passar.

Filmtitel (45 av 365)

Filmtitel (45 av 365)

Tog ut hästarna på direkten när jag kom hem, kallt, halt men så mysigt. Vi blev tvungna att rida mellan husen och bland bilarna nu när det är så halt men det var så dåligt sandat att det var skit halt ändå. Jag hade köpt Booths som man kan sätta på för att vara skonsam mot hästen när man gör över till barfota gång. Men hästarna hade inte rätt form så de ramlade av hela tiden. Valde att ta av skorna under vintern då man rider lite mindre och snön som dämpar.

Det är första vintern som de verkligen har varit blank is överallt och hästarna har verkligen fått koncentrera sig på att hålla i ordning fötterna. Men det gick kanon bra och det var jätte mysigt. När jag kom hem så hade gubben tänd i vedspisen och öppnaspisen.

Alla hjärtans dag

Köpt den här söta blombuketten, chokladhjärtan och romantisk film 🙂 Så jag kommer bara lägga upp detta inlägg och skriva lite kommentarer och fimpa av datorn. Kommer resten av kvällen ägna mig åt gubben. Önskar er en riktigt fin Alla hjärtans dag 🙂

Filmtitel (45 av 365)

God Morgon (44 av 365)

God Morgon (44 av 365)

Den här lille nöjda fågeln köpte jag för 1 krona på loppisen i går. Den får mig på gott humör där han sitter med sin kaffekopp och pepparkaka. Så jag passar på att önska er en riktigt God Morgon 🙂 Solen skiner idag med och fåglarna kvittrar så härligt ute. Men det är bra kallt och gubben går här och knorrar när han fyller på vedspisen.

Vi hittade en husfasad som man kan öppna dörrarna på och vips så hade vår lille fågel ett hem. Funderar att ha den på uteplatsen. Vi skall laga taket och så vill jag klä in den på något sätt med tyg. Typ så som ett party tält?! eller något. Vi har mätt och jag hittade ganska mycket tyg när jag röjde här igår. Vi blev så sugna på att använda tyg efter vi hade varit och fikat på  Afrika huset

Den flätade burken vill jag förvara torkade kryddor i.

Februari (43 av 365)

Februari (43 av 365)

Solen skiner och det är otroligt vackert ute. Har gått runt i trädgården och bara myst. Det märks lie här och där att vi blev överraskad av snön för nu när det har töat såpass så dyker det ena verktyget upp efter det andra. Synd bara att det är så isande kallt. Tänkte mig inte för och gick ut utan mössa och det straffade sig på direkten med huvudverk.

Februari (43 av 365)

Skall ta ett par tabletter och  försöka övertala gubben att åka till plantagen. Vi köpte krukor och lite annat smått och gott på loppisen i morse. Krukor är något vi har ganska ont av och då flera av samma sort. Jag byter ut efter humöret och ibland vill jag ha väldigt diskreta krukor, lantliga och färgbomber när jag behöver piggas upp sig lite.

Landet

Jag har börjat att plocka hem kartonger från jobbet och skall börja så smått att gå igenom jul sakerna. Vi har vissa grejer som alltid skall upp och sedan är det Micaels som han fått av släkten som skall packas för sig. Resten åker stenhårt till Myronas. I år kommer jag att koncentrera mig på att få bort det sista som vi inte behöver och har jag inte använt något på ett par år så åker det med.

Dammen

Arbetsfordon (42 av 365)

Arbetsfordon (42 av 365)

Åkte in ganska tidigt till jobbet, de hade varnat att vägarna kunde vara besvärliga. Fyra av åkningar på vägen in och flera bilar som stod still på vägen hem. Som tur var inte kön så farlig idag utan det gick ganska smidigt. Man är ju så himla trött på fredagarna att man bara vill hem. Det har snöat hela dan men nu på kvällen började det och blåsa upp igen. Jag verkligen avskyr när det stormar.

Det var väl egentligen inte så många minus men det blev svinkallt i vinden och det sved bra i kinderna när jag var på promenad. Min prenumeration på (Allt om trädgård) har kommit så jag skall sätta mig och koppla av med den när jag har plockat undan. Jag som hade siktat in mig på att få köra runt med arbetsfordonet på nedre bild. Jaja! Det är väl att tåla sig lite till 🙂

Arbetsfordon (42 av 365)