... dina symboler här ...

Skallebank

Gubben lät Pepper vara inne medan jag var på jobbet så nu är även katterna kompisar. Eros susade förbi Pepper och gav honom en vänskaplig puff med huvudet. De kommer garanterat bli ett riktigt radarpar på utsidan. Vi kommer att vänta minst 2 veckor innan vi så smått släpper ut Eros, men det känns i hjärteroten när han skriker efter Pepper.

Åska i luften så jag har legat med migrän hela eftermiddagen. Skall fodra och bädda ner mig igen. Sedan känns det hur menlöst som helst att gå till jobbet när de ändå skall byta städbolag, orsaken var att vi varit där för länge?! Tack för den

Kvällstur

Bellman

Monica kom upp senare idag och vi tog oss en runda i kalhygget. Vi har ju mestadels bilder på halva hästarna  och jag ville se hur de ser ut med paddarna. Jag älskar de stora fickorna och hästarna verkar gilla tränsen riktigt bra. Sedan är det lite roligt att se bilisterna le när vi kommer så färgen gör att de syns ordentligt och det är ju ett jätte plus.

Men nu till helgen eller när jag är ledig på tisdag är det nog allt dags att raka Bellman, ser att det kliar ordentligt nu och han blir svett ganska fort när vi är ute. Näää har varit stört seg hela vecka så jag skall se ett par avsnitt till av Alcatraz och sedan blir det allt att törna in.

Freddan

Kompisar

Kompisar

Vilken järnspikars skitdag! Tappade ner Internet sticket i skurhinken! Stod en bra stund och funderade varför Internet bara la av. Skit skit skit! Har haft värdens huvudverk och tänkte softa en stund i soffan när Eros kom farandes och tyckte han varit ensam med Shakira för länge.

De är riktigt goa kompisar nu, det är bara när Eros leker med henne ben som hon blir lite putt. Men vilken pratkvarn han är!!

Eros
Skulle bara smaka lite! Usch! Har jag hamnat hos egoister?

Verkar funka kanon

Erros

Då kom den nya katten idag  🙂  Vilken stört mysig kille. Vi verkar ha haft samma uppfostrings stuk så det kommer garanterat at gå kanon. Hund van var han ju och Shakira är väldigt lyhörd och går undan så fort han visar tecken på att hon är för närgången. Pepper blev lite ställd men ligger och kopplar av i soffan nu. Han är ju också väldigt sällskapssjuk av sig så jag tror inte det blir några större konflikter.

Bekantar sig

Det har varit ytterst lite morrande utan de går mest runt och småpratar. De är otroligt nyfikna på varandra men tar det väldigt lugnt, får se om jag låter Pepper vara inne i morgon.

Erros

Förberedelser

fågel

Kanon gott väder idag och vi har röjt som tokar. Vi tog en loppis sväng på morgonen, jag behövde få tag på en katt låda. Vi kommer ta emot en vuxen katt i morgon och jag hoppas att det kommer gå bra. Busen tog vi emot när vi flyttade till gården och han lyckades smita ut första veckan. Det tog två veckor innan han kom tillbaka och det var definitivt de längsta två veckorna jag varit med om. Men Pepper behöver hjälp ute i stallet nu när Edgar är borta så vi gör ett nytt försök med en vuxen katt.

Droppe

Den kommer att få vara inne första tiden innan vi går ut med den i lina. Det är hund van så den slipper få en chock när Shakira dyker upp.  Gubben hittade en skylt som han vill ha till sitt rum, så äntligen har han börjat att rensa ut skiten och gjort en lista på det som behöver göras. Sedan behöver vi byta ut vatten beredaren som är 32 år och har börjat rosta i skarven. Vi kommer att flytta ner den sedan när vi gör om sovrummet. Gott att slippa ha den i övervåningen i fall den börjar läcka.

Gubben