... dina symboler här ...

Grymt härliga paddar

Hästarna

Hästarna blev jätte fina i sina nya färgglada träns. Det enda var att käkremmarna var på tok för små. Beethovens fick jag precis på efter att ha gjort ett extra hål, men det kändes inte som det låg riktigt bra. Båda har kraftiga  kinder, men när vi skulle knäppa Bellmans så fattades det mist 10 cm. Har inte tänkt så mycket på att de är ganska kraftiga där eftersom vi använt western träns som inte haft någon käkrem.

Bellman och Monica

Det vi gillade bäst var nog ändå paddarna som hade väl tilltagna fickor med fack på vardera sida. Så där hamnade vantarna och hovkratsen. Får plats många mackor, kamera och dricka. Bellmans padd hade även extra teddy vid ryggen, något so jag kommer att välja till båda hästarna nästa gång. Bruka ha en till Beethoven och det gör ganska stor skillnad vilken Monica märkte idag. Hon brukar annars vilja ha de enkla paddarna.

Beethoven

Men som sagt utan käkrem blev det kanon. Kommer att handla lite mera där, måste ha ett par reserv paddar.

Wild Horse Colors

Wild Horse Colors

Monica köpte grimmor i neon färger till hästarna och vi tänkte att det kunde vara kul att ha ett helt sett. Båda hästarnas western träns har skruvarna gått sönder på. Nu är det väl billigare att bara fixa par nya skruvar men jag köper så sällan nytt, utan det mesta slits verkligen sönder här så det kändes bara dags att förnya sig lite. Efter många om och men så fastnade vi för   Wild Horse Colors  hav av olika set. Lite små krånglig sida och en del missuppfattningar vad jag egentligen valde för något.

Jag hade glömt att fylla i att tyglarna skulle vara hela. Nu blev det att jag fick 2 hela och ett par western tyglar. Sedan var det 4 storlekar, så jag hoppas verkligen att dessa passar och att Big Horse var för Shire och liknande.  Annars får jag väl sälja dem på blocket.

Freddan och Monica

I dag kom det efterlängtade paketet, visst det tog tid och lite mejlande, men vilken service! De talade om ganska omgående att frakten blev billigare än beräknat, så jag har 35$ till godo och de hade skicka med vantar och knasiga hov krafsar som bonus. Paddarna var så grymt snygga!

Kvällstur

Monica busar med Shakira

Monica kom upp så vi kunde ta en liten kvällstur och nu känner man sig så där härligt slö. Monica busade med Shakira och hon ser ut som en hare när hon tar sats. Nedervåningen är färdigstädad och tömd på det vi inte skall ha kvar så den värsta biten är kvar! Övervåningen. Gubben kom som vanligt på den smarta iden med att bara flytta ut allt sitt till loftet, men jag sätter lås där om han försöker med det. Vi måste bara få väck det härifrån! Fattar inte varför han är så knasig med just det?

Jag o Bellman

Han vill ju börja göra klart sitt rum nu när han ser mig gå där förnöjt och så mera avslappnad. Han har märkt att även han behöver ett andnings hål där han kan få rumstera om som han vill. Nu har vi renoverat i så många år att det börjar kännas rejält slitsamt. Vi vill ju båda kunna bara sätta oss och bara softa i den mån det nu går. Tycker alltid något pajar så fort man vänder ryggen till.

Rensning

Hästarna

Vilken kanon dag! jag tog ner mina klumpar på framsidan av huset så de skulle slippa den leriga hagen. Hästarna har gått här och frustat förnöjt medan jag har påbörjat att totalt rensa ut allt onödigt eller sådan jag inte rört på ett par år. Nu blir det stenhård gallring! Men det är gubben som har svårast att släppa prylar och ställer han det någon annanstans i år med! Hittade identiska prylar på loftet? Himla konstigt!  Så får jag ta en kärringonsdag och ta hästlastbilen till RK och tippen.

Julros

Det var väl egentligen rabatterna jag skulle göra i ordning men det kändes så gott att kunna ha öppet dörren och rensa ut. Såg att mina julrosor och att vårblommorna är på väg upp så rensa hade ju inte varit helt fel. Men det kommer ju fler dagar och mer värme. Det är fortfarande lite kyligt ute och jag börjar bli redigt förkyld så att vara inne kändes ändå ganska gott idag.

Kalhygge

Fy Tusan! Så j….. fult det ser ut när de tagit bort skogen vid kulturstigen. Fast nu är våran gård synlig på långt håll!  Får fixa någon tät häck eller buskar. Det är detta som skall bli kyrkogård? Får hoppas att kommunen gör något snyggt runt och att de snart börjar jobba igen. Men idag passade jag på att gå med Shakira för att hitta lite spill bitar från när de sågade träden. Funderar att göra en pendulum.  Gillar bilden på skogshuset.

Träbitar

Glad Påsk

Påskliljor

Yes! Äntligen lite ledighet 🙂  Lite trist bara att det skall vara så kallt, hoppas att de har fel när de säger att det skall komma snö! Det har varit minusgrader i natt och påskliljorna slokade en hel del utanför jobbet. Synd jag som hade tänkt ta med mig en hel famn påskliljor hem. Tror inte gubbarna ser att det har kommit upp blommor ens, så jag hade garanterat kunnat gallra obehindrat i rabatten.

Trafik

Vill passa på att önska alla Glad Påsk och att köra försiktigt. Det hade redan bildats köer när jag åkte hem och en krock! Var rädda om er där ute! Monica stod start klar med klumparna så det var bara att hoppa upp och ta sig en sväng. I dag raspade Monica Bellmans framhovar ordentligt och börja få in snitsen riktigt bra, så nu kommer hon att få göra mera med hovarna. Det underlättar ju som tusan om jag skär rätt hovarna och hon raspar.

Påskägg

Hmmm! Monica och Micael snor mitt påskägg som bara hux flux låg på städvagnen. Jag blev så himla paff när jag kom tillbaka efter att ha bytt ett dasslock i fabriken och det låg ett ägg på vagnen. Men jag hann allt rädda in mitt ägg innan vandalerna hann att öppna det.