... dina symboler här ...

Jösses!

Beethoven

Fy för den lede vilket humör Beethoven är på! Han är ju annars den som tar allt med ro, men inte idag. Katterna fick inte gå innanför eltråden, Shakira blev bort jagad och jag fick inte rätta till manen utan han gick helt enkelt sin väg! Något jag normalt inte accepterar utan brukar fösa runt hästarna tills de ger sig och står still. I dag hade det inte varit någon större vits utan det hade garanterat slutat i konflikt. Skall gå ut om en stund när han har fått beta av sig och kolla så all är som det skall.

Eros

Har aldrig varit med om att en katt kan se så deppig ut som Eros. Det ser ut som han konstant tänker på något stort, tungt  världsligt problem. Så typiskt när man är ledig att det skall vara sådant tråk väder. Har tappat sugen total med trädgården, så i år blir det nog inga grönsaker. Känns som jag har missat det mesta i år.

Tulpaner

Lilla Stella

Vid sjön

Grymt härlig ridtur och det var riktigt varmt, men när vi kom ner till sjön så blev det svin kallt och jag önskade att jag hade tagit med mig jackan. Vi tog en sväng upp till Tulebo för att kolla på Carolins lilla föl. Jösses! Vilket litet charmtroll. Så snäll och framåt. De har börjat jobba direkt med detta fölet och det märktes långa vägar. man får ju så mycket gratis när man börjar hanteringen så tidigt.

Stella

Det märks också rejält att mina hästar har lugnat ner sig. Brandy sprang runt i hagen för att brösta upp sig och mina var bara intresserade av all grönt gräs som fanns längst kanten. Bellman ser mest ut som ( Varför springer han runt?? )  Perfekt ridtur med mysigt sällskap och pigga hästar.

Monica och Bellman

Sååå Stort!!

Eros

I går smet Eros ut och var ute i två timmar, inte förrän gubben kom hem sent som han fick in Eros. Han ropade ett par gånger så kom Eros på direkten! Där fick man för att man stressat runt och ropat hysteriskt. Så idag släppte jag bara ut honom utan sele och hoppades på det bästa. I början så var han som en liten skugga efter Shakira innan han sprang bort till uteplatsen.

Eros

Pepper brukar ligga där under och det är gott om utrymme i de gamla foder rännorna som är efter den gamla ladan. Ganska bra om han kan lära sig att ta skydd där om det händer något. jag fick inte in honom idag heller utan det blev gubben som fick ropa in honom igen. De två är verkligen bundisar. Så nu ligger Eros utsträckt och sovit så gott.

Eros

Till helgen :)

På promenad

Tog ut Eros det första när jag kom hem och han tycker verkligen allt är spännande. Men till helgen åker selen av.  Även om det känns tryggt för mig att han har den på sig så hindrar den honom ganska mycket och det blir att han går längre bort eftersom jag är i hasorna hela tiden.

Han var ända uppe vid stallet och höll på att hoppa ut skinnet när han fick syn på Bellman. När han då ville gömma sig i Tobias rot källare så hindrade jag ju honom och drog fram stackaren som en annan disktrasa med stora gröna ögon. Det går ju inte att hålla på så!

Det har varit lika jobbigt att släppa ut alla katter så det är väl bara att bita ihop och släppa ut honom.

På promenad

Första turen ute

Eros

Eros for runt så våldsamt när jag kom hem att jag tog ut honom en liten sväng. Nu var väl selen i minsta laget, men han skall inte ha den så länge så det skall nog gå bra. Eros är såpass fokuserad när han är ute att nog inte märker att den är lite kort. Eftersom han har varit inne katt så vill jag inte bara släppa ut honom, hur tuff han än tycker att han är när han rusar runt här inne. Anledning att allt har fungerat smärtfritt är för att han kommer från ett tryggt hem som enbart gav bort honom för att han skulle få möjlighet att komma ut.

En del katter går bara inte att ha som inne katter. Pepper är en sådan men Eros tar nog alla priser till att behöva komma ut. Han far runt och skriker en hel del och har energi för minst 10 katter. Men det är lite för tidigt att släppa ut honom utan sele. Det gladde mig att han ville vara nära Shakira men sedan var det bara som det slog honom hur stort allt var. Han försökte springa in men såg att rot källaren var närmast. Nu ligger han helt utslagen i sängen och sover.

Eros