... dina symboler här ...

Då var han hemma

Amor

Det blev att vi hämtade Amor idag, Elvy skall i väg med sin bil på lagning. Det var inte så dumt, dels att jag hinner kolla så allt fungerar i lugn och ro. Jag tror i och för sig att gubben är ledig i morgon, men om inte så vet jag vilka Amor fungerar med. Pepper var absolut inga problem med,  han brydde sig inte något nämnvärt utan var mest intresserad av att äta. Eros var det lite värre med! Han bör vi vänta med att ha inne om vi inte är hemma.

Men Amor vande sig väldigt fort och kunde koppla av en stund i solen. Shakira gav honom gott om tid att vänja sig men tills sist tyckte hon att det var nog med fräsandet och gick fram i alla fall. De fick vara tillsammans när jag körde hem Elvy.

Ingen vill leka!

Vill leka

Slocknade så himla gott när jag kom hem och Pepper passade på att sova bredvid mig. Det tillhör inte vanligheten! Jag tog med kameran när jag skulle fodra men Pepper sprang upp på loftet och ville inte vara med. Däremot kom Eros och var desto piggare. Han kämpade tappert med att få igång Shakira till att busa, men hon hade ingen större lust och när hon väl körde igång for hon runt så Eros han inte med.

Busar

Eros tyckte det var lika bra att kolla in trädgården lite mera och utforska den stora djungeln som är längs det långa ( berget ) muren. Tror att Eros kommer ha mycket roligt med lille Amor sedan. Pepper är väl inte så leksugen längre utan kommer mest in för mat, kel och sova en stund. Eros är sällskapssjuk till max och vill gärna gå med någon runt hela tiden.

kolla in blommorna

Lille Amor

Amor

Då har vi varit och kikat på en liten kattunge. Det var bestämt redan innan vi tog Eros att vi ville ha en kräm eller röd katt. Nu är det lite svårt att få tag på och vi ville vänta tills det dök upp och allt kändes rätt. Jösses! Vilka söta men framför allt trygga kattungar. Så här är lille Amor.

Hon katter

Hon katterna var så himla söta, men jag vill helst ha han katt. Den första lilla röda hon katten här är redan pantad. Hon betedde sig som en liten drottning.  Det skall bli spännande att de vad Eros och Pepper tycker om en till. Pepper är en duktig jägare, Eros tror att han är det och attackerar flugorna som om de var stora albatrosser. Kanske lille Amor när han växt till sig kan hålla väck råttor och möss.

Kattungar

Skall bli skoj med en liten nykomling till gården.

Mina klumpar :)

Mina klumpar

Pust! Gott väder men blev genomsvett när jag tog hästarna idag. Bellman såg lite loj ut men var riktigt pigg, däremot var Beethoven lite små tjurig och jag fick ta tag i honom ordentligt. Underbar ridtur med ganska högt tempo. Skönt att hästarna bara lugnt gick förbi när snickaren, gubben och Micael höll på att jobba. Det var bra snävt och det är ju lite pinsamt om hästarna repar snickarens bil. Känner mig lite matt men har druckit ordenlit idag, känns som det blir åska i natt.

Vatten

Beethoven blängde bra på mig när jag drack, kanske var därför som han krånglade lite ute. Underbart att sidfickorna sväljer så mycket. Så en 2l fick lätt plats och ligger helt still.  Men nu skall jag hoppa in i duschen och sätta mig att softa en stund.

Smart

Morgonbus

Shakira och Pepper

Jag gick upp extra tidigt idag så jag skall hinna fixa till stolparna i hagen och stortvätta. Det skall bli fint väder så jag vill passa på att tvätta massa häst prylar och täcken. Jag brukar ta med kameran ut, framför all på morgonen då allt vaknar till liv. Eros är ute hela natten nu och hans favoritplats är loftet i garaget. Så när jag fodrar brukar Pepper komma från stallet och nu så kom Eros från garaget. Tur att jag kollade vilket tema som det kommer att bli på fototrissen! Det var bara till att fota mellan tvätt upp hängningen.

Shakira och Eros

Temat kommer att vara tillsammans. Shakira ser så go ut i pälsen när hon springer, den liksom rör sig i vågor. Härligt att se att Eros inte blir störd när Shakira far fram utan springer glatt efter. Så nu på morgonen hade de en rejäl bus stund. Fick en bild när alla tre är tillsammans men jag kommer att välja en bild i rörelse, även om Shakira blev suddig.

Pepper och Eros