... dina symboler här ...

Edgar

Edgar har inte kommit på 5 dagar nu och det känns som med Fimpen. Jag tog Shakira på en promenad längs stora vägen men kunde inte hitta honom. Det är väl den stora nackdelen när man bor så centralt och det byggs  fler och fler hus. Pepper har inte velat äta på ett par dagar och varit lite rastlös men idag kom han lunkande med en stare och börja fara runt här som han brukar. Vi skall ta en annan väg om en stund, men förmodligen så är han på körd.

Nää nu får det vara bra

Har kört sand och sten idag men har suttit en stund med hemsidan. Skall strax gå upp och göra allt klart i stallet så det bara är till att ta upp mina klumpar för natten. Nu är det softa dags och jag skall bara gotta mig resten av dagen. Gubben ville köra sand i morgon men jag tycker det är bättre att han isolerar klart här. Lite bökigt när han jobbar skift så det blir ståendes, längtar verkligen tills det blir klart här.

En borta :)

Yes! En sandsäck tömd. Det börjar bli riktigt bra där hästarna går in och ut. Gubben jobbar denna helgen och stenarna är lite för tunga för mig att placera ut så det får vänta tills på måndag. Men jag passade på att köra grus och sand när hästarna stod i den lilla hagen. De bryr sig inte om om jag kör med skottkärran i stallet, men de är så nyfikna och skall vara med att det tar sådan tid. Bellman hann att kolla hur det blev innan jag stängde dörren och han frustade till så det blev nog godkänt 🙂

Ser att jag behöver rensa hagen på brännässlor men det får bli nästa år.

Särö

Vi kände för att ta en paus från hemmet och ta Shakira på en klätterrunda. Hon älskar att skutta runt bland klipporna i Särö västerskog. Vi gillar verkligen att gå här för det är så blandad natur. Enorma bok träd och mängder av myr gröna. Sedan växer det så mycket olika blommor bland stenarna.

Shakira gillar havet och framför allt verkar hon gilla tång lukten? Så just sträckan utmed havet och att man kunde gå ut på en ö verkade vara dagens höjdpunkt för hennes del. Nu var vattnet väldigt grunt och Shakira som gillar att hoppa på och över stenar, for fram och tillbaka medan gubben hade intagit en mera avvaktande gång! Tur att Shakira vet exakt hur lång linan är för hon sänker nästan aldrig hastigheten när hon kryssar fram och tillbaka.

Vi kände båda, ja alla tre egentligen att en go promenad var vad vi behövde. Vi han precis hem innan stört skurarna började. Tänkte jag skulle fodra först innan jag brassar igång vedspisen. Lika bra att laga maten på den när jag ändå skall starta igång den. Sedan blir det till att softa 🙂